torsdag 2 augusti 2012

En vecka kvar!

För någon vecka sedan var jag ute och njöt lite av Stockholm
Hemma igen. Bara en vecka kvar nu! Helt sjukt, på riktigt. Tillbringade tre dagar ute i skogarna med släkten. Riktigt skönt, väldigt fridfullt! Badade lite, läste en massa, spelade kort, såg på OS och sen lite avsked på det. Sa hejdå till faster, kusiner, farmor och farfar. Farmor gav mig jättefina avskedspresenter som jag blev jätteglad för! Tack! Sorgligt att säga hejdå.

Ikväll blir det en liten avskedsfest för mina vänner! Igår handlade jag och mormor allt det onyttiga, vilket innebar att hela vagnen var fylld med massa onyttiga grejer bara! Idag handlade jag och pappa resten, maten. Så snart ska jag börja fixa härhemma, Fanny kommer och hjälper till med mat och USA-pyntning.


När jag städade mitt rum hos mamma. Skönt att ha det gjort! Lyfte ut allting nästan.
Tisdags


Papper från AFS. Kommer heta Inger i USA, haha. Tack och lov verkar både skolan och värdfamiljen veta om att Matilda är mitt tilltalsnamn, så blir väl bara kallad Inger ibland I guess. Confusing!
Lite bilder från de senaste dagarna. Den som är längst ner är med en massa papper jag fick igår från AFS! Minus guideböckerna och lexikonet såklart. Fick lite bagagelappar, info och namnbricka. Så nu vet jag vad som händer när jag anländer! Kommer fram till LAX på eftermiddagen någongång, och istället för att åka vidare blir det en natt på hotell för att sedan flyga vidare till San Jose. Där har min värdfamilj sagt något om en liten orientation, de skulle berätta mer ikväll då de vet mer.

Annars har jag fått veta att mina värdfamilj har anknytning till Sverige! Pappan var halvsvensk, så kommer bli extra kul att berätta om Sverige nu, de verkar jätteintresserade! Sedan så fick jag en vänförfrågan på facebook förra veckan som visade sig komma från en belgisk student som ska bo nära mig! Hon gav mig sin adress och jag kollade upp på Google Maps, det var jättenära! Okej, nu vet jag inte vad när är med amerikanska mått. Men det såg nära ut! Så vi har pratat med varandra en del :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar