söndag 12 augusti 2012

Yesterday

Så igår var världens mysigaste dag! På förmiddagen var vi hemma, pratade en massa och bara tog det lugnt. Bara under den korta tiden lyckades jag göra två roliga saker som förde med sig ett gott skratt, haha.

När jag skulle duscha på morgonen så fick jag inte igång varmvattnet. Vföräldrarna var ute och gick med hunden tror jag, och min vbror sov. Så jag antog helt enkelt att det kanske inte fanns varmvatten. Jag menar, vi bor rätt lantligt och det är ju inte alltid en självklarhet. Så jag duschar i iskallt vatten, så jäääääkla kallt. När jag sedan frågar vmamman om varmvatten visade det sig att det fanns ju visst. Hon visade hur man gjorde, och alltså, jag looooovar att det var svårt att fatta!

Nummer två var sedan när jag börjar packa ur lite ur väskan. Jag kommer med springskorna och frågar;
"Where do you keep the shoes?". Det leder till ett gott skratt, vi tar ju faktiskt inte av oss skorna inne (jag gör det rent reflexmässigt).

På eftermiddagen körde vi en tur genom Salinas. Det var en gullig stad, allt såg jätteamerikanskt ut! När vi sedan blev hungrig åkte vi och åt frozen yoghurt, vilket smakar lite som glass. Lunch! Supersmaskigt! Vi åkte också till nån sorts park, där man betalar för att få gå in. Man kan grilla där och promenera. Lite annorlunda! De har också mycket cross-country meets där så jag kommer nog springa där.
Vi åkte förbi olika ställen där värdfamiljen köper mat och tränar etc. Vmamma och vbrorn brukar gå på pass på ett gym, jag ska nog hänga med nån gång.
Vi åker hem en vända för att sedan åka iväg och köpa grillen på en ENORM affär. Costco, hette det. Helt sick, allt från enorm tvapparater till frukt. Till och med kistor!!! En annan sak jag upptäckte är att man verkligen tar bilen ÖVERALLT. Vi åkte nämligen sedan till Target, och även om det var ett par hundra meter tog vi bilen. Det finns också ett bil mall där, vi svängde förbi en kortis. Vpappan och vbrorn är superintresserade av bilar, de kan allt!

Det var verkligen superkul att se området! Salinas och Monterey på samma dag.
I Sverige är liksom att man går ett transportsätt, här är det en aktivitet. Det är verkligen en enorm skillnad, även fast man kanske inte tänker på det så mycket.

Förresten, maten här är inte alls superonyttig (tack och lov). Vi har ätit fisk två dagar i rad nu!


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Låter väldigt trevligt (förutom det där med kallvattnet)!
    Btw, det blev väl en Weber?

    Kram
    P

    SvaraRadera
  2. åh matilda jag saknar dig så mycket

    SvaraRadera