lördag 11 augusti 2012

Resan hit

Detta skrev jag i Chicago när jag var lite lost; 


Hejsan alla finingar!!!

Detta skriver jag i word på Chicago O’Hare, en supergigantisk flygplats! Tyvärr har jag inget internet här, så ni läser det här flera timmar senare. Ni sover ju nästan nu!
Imorse var vi på Arlanda i god tid, jag var tvungen att packa om väskan där!! 25 kg vägde den. Mamma var hundra på att den var under 20, så ba nääääääe.
 Men det gick bra, och vi tog en sista fika på Wayne’s. Mamma, pappa, Helena, och Lydia. Ischai latte såklart.
Sedan gick jag in i säkerhetskontrollen och det var jättesorgligt! Tidigare under dagen när jag pratade med Lydia lät det såhär;
Jag: ”Lydia, vet du jag ska vara borta ett år!”
Lydia: ”Du kan vara borta i två år!”
Söt tjej alltså. Men sedan vid säkerhetskontrollen var hon också ledsen, världens gråtkalas.  Det hördes i hela hallen där. Men tillslut gick jag in, och då kändes allt bättre! Det tog en lång stund innan jag såg några andra utbytesstudenter, men tillslut var de också där.
På planet såg jag på Hungergames (okej, en halvtimme för jag somnade), lyssnade på Filip och Fredriks podcast (såklart!) och läste ”Shoeless Joe”, som faktiskt var bra! Jag åt också massor av godis!!!!

Nu i Chicago var man ju sådär jättepigg! Största lögnen alltså. Jag var helt slut, väskorna vägde bly! Jag hittade en utbytesstudent som jag pratat med lite innan och vi hängde lite i kön till läskig kontrollgrej. Nästan framme kom nån fram med en till lapp vi glömt fylla i, man bah paniiiiiik. Men det gick bra!

Här skulle jag byta mot LAX, Los Angeles. Jag antog att jag skulle springa runt ensam och bah panik, men nejnej de hade de tänkt på! Väskan lämnades in igen och AFS stod vid utgången så jag fick personlig eskort! En volontär följde med mig till nästa security check, man åkte tåg runt och allt! Nu här framme visar det sig att planet är jätteförsenat! Det skulle gå 14.02 och jag trodde jag skulle missa det, men nu bah 16.27??? Jag pratade med en av de som jobbade och hon bah ”Houston first”. Jaaa, hahah jättekul för alla Houstonresenärer.  
Nu ska jag äta godis eller köpa någon skräpmat. Avlider pga hunger och funderar på att ringa AFS i LAX så de vet att jag är sen. Men har ingen aning om vad deras country code är.

Seriöst blir superirriterad. Skrev om resten av resan men det blev weird bokstäver så jag fick ta bort allt. Aja, resten av resan var jättekul och gick superbra! Kan säga att oatmeal på Donken är typ bara socker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar