måndag 27 augusti 2012

Accents from all over the world

Hallojsannnnnn. Idag var vi på AFS potlock! Knytis, alltså. Det var en massa andra utbytesstudenter där och jag är nu helt slut. Alla pratar med jätteroliga accenter på engelskan som jag måste koncentrera mig på att förstå, vi skulle dessutom ta tusen kort med tusen olika kameror på alla studenter som var här. Så jag är heeeelt slut! Jag och min vsyster gjorde en tacorätt som gjorde succé där. Gott. AFS kan man ju också skriva om till Another Fat Student tänkte vi utbytesstudenter på när vi åt av den goda maten :) . Det var superkul att träffa alla förresten! Vissa hade jag ju träffat innan, några kom igår (!!!). Alla andra hade börjat skolan, känner mig superlat som bara tar det lugnt haha. En av studenterna var från Norge och på hennes skola går det en svensk! Supercoolt. En av studenterna var från Kuwait. Vi hade en presentationsrunda och han hann berätta att Kuwait var en desert. Annars fanns det en massa europeiska studenter och en thai.

Förresten, mamma och pappa, varför satte ni mina namn i den roliga ordningen??? Alla tror att jag heter Inger här, for real! Min värdfamilj verkar också tro det, jag förklarade att Matilda är tilltalsnamnet men de verkar tro att jag använder det som tilltalsnamn typ för att jag vill det eller nåt hehe. På alla papper står det Inger och alla AFSmänniskor bara "Hej Inger". Superfint namn, men de uttalar allt annorlunda här så de betonar allt lite roligt.

Nu ska jag packa, imorgon åker vi upp till Lake Tahoe! Allt jag hört om vad de gör där hittills låter totalt annorlunda från vad jag brukar jag göra på semestern, så kommer bli intressant! Ska absolut prova allt nytt utan att tveka!

Förresten så har jag nog inte med mig datorn, så vänta er inget inlägg förrens i helgen. Ska njuta av naturen! Så ni får ha det så bra i Sverige, hörde att vädret var lika fint som alltid ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar