lördag 11 augusti 2012

Hittills

Okej, eftersom jag varit här i några dygn tänkte jag göra en fin punktlista. Värdfamiljen trodde jag skulle sova till 11, men har lite jetlag så näeee blev inte riktigt så :(

  • Allt är större här. Bilarna är enorma! Familjen har också en normalbil, tänk er ett liggande C i formen, fast mer Volvo style. Den kallar dom liten. Jag säger Sweden style :)
  • Min säng och mitt rum är också jättestort! Mitt badrum med. Jag har också ett takfönster i mitt rum, superhäftigt!
  • Deras hund är förresten också stor, verkligen supersöt!! Ni vet Malva-sällskaplig?? Det fast mer, eftersom han så lätt når upp till en :)
  • Min värdpappa är jätterolig. Han pratade igår om att han skulle köpa sin tredje grill idag, så jag berättade om Solsidan-Fredde. Alla tyckte det var superkul, vet nån om det finns Solsidan med english subtitles?? Vore typ helt awesome!!
  • Eftersom det är iskallt på alla flygplan är jag nu förkyld, vilket inte är så kul. Jag har liksom inte varit sjuk ALLS sedan juni, så blir jag det nu?? Dålig timing.
  • Emma, det är mjukt golv i mitt rum!!! Coolt va??
  • När vi åkte San Jose -> Salinas berättade volontären lite om området. Bl.a. så skiljer temperaturen sig runt 10 grader beroende på var du är. I området jag bor kommer det in mycket dimma så här är det kallare, medan om man åker 10-20 minuter norrut är det varmare eftersom det ligger inbäddat i en dal.
  • Volontären berättade också att Salinas är en väldigt mexikansk stad för många kommer från Mexico och arbetar på fälten här. De odlar jordgubbar, hallon och en massa konstiga saker jag inte fattade vad de menade var.
  • När jag träffade värdfamiljen tog volontären ett familjefoto som vi ska få se i slutet av året. Det blir superkul att se!
  • Bjöd värdfamiljen på Djungelvrål, olikt fransmännen hade de kvar dem i munnen! Jag fattar inte hur folk kan gilla det, ni som gör det är seriöst galna.
Nu ska jag sluta skriva, har tyvärr inga foton alls så ni får nöja er med en massa text. Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Takfönster är ju trevligt,har du utsikt också?
    Vi får se lite bilder sedan?
    Låter ju helt suveränt allting och Emma blev avis på det mjuka golvet.

    Kram
    Pappa

    SvaraRadera