söndag 26 augusti 2012

Mitt hår är grönt

Hallojsan!
Idag har vi gjort mycket! Ni får en superfin punktlista, bara för att jag känner för det!
  • Imorse var jag ute och sprang. Det kändes i benen så var rätt onajs. Och ännu mer onajs var det när jag kom hem och upptäckte att mitt blonda hår börjar få gröna nyanser!!! Jag kollade i typ alla speglar vi har härhemma. Katastrof! Vi tror det är pga kloret, så jag har fått lite tips av min vsyster. Vi köpte nu i eftermiddags ett bra schampoo mot det, sen ska jag undvika gröna kläder typ. Det gröna syns nämligen mer med grönt. Tror dock att skolfärgen är grön så blir nog svårt att undvika! Men aja, hoppas schampoot hjälper! Denna dags stora händelse alltså.
  • Vi var på West End Celebration, vilket påminde om farmer's market fast mindre mat! Det var så amerikanskt, har tusentals bilder på det. De fanns liveband som spelade en massa covers, uppträdanden och en massa smyckessaker. Superkul!! Massa konst!! Önskar att vi hade mer sånt i Sverige!
  • We went grocery's shopping!! Alltid intressant här!! Vi köpte root beer som dagens amerikanska grej. Servicen på mataffärerna här är supernajs!! De packar upp varorna, packar ner allt, TOG UT ALLT TILL BILEN!!!!!! Så himla soft. Only in America!! Vi köpte också det där schampoot som ska hjälpa mot mitt gröna hår.
  • Jag gjorde världens superroliga engelska misstag som jag fortfarande skrattar åt. Jag berättade om filmen Snabba Cash, som kommit ut här nu också. Skulle förklara "And he escaped from jail" (ni vet Jorge som hoppar över stenmuren osvvv). Tydligen uttalade jag j:et fel, så det blev såhär; "And he escaped from Yale". Yale, som i universitet! Oj vad vi skrattade!!
  • Jag fick smaka en efterrätt som bestod av glass och root beer. MUMS!!
Ett litet kort och flummigt inlägg! Är nämligen glad och trött! Godnatt!! Eller okej, för er är det godmorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar