tisdag 14 augusti 2012

Sjukling

Hello finingar!

Jag har en massa fina bilder till er på allt de senaste dagarna, men. Jag är superförkyld så jobbar just nu på att bli frisk. Tänkte bara lägga in ett bildlöst inlägg, så ni vet att jag lever!

Familjen är helt underbar, supertrevliga och tar hand om mig så väl! Även om jag är sjuk och det känns rätt surt är det okej, de är superschysta och jag har tittat på Glee under kvällen.

Igår träffade jag min liason, typ fadder som ska checka att allt är bra med mig. Hon verkar snäll! Jag gjorde också någon frågegrej med familjen, det var om regler och hjälpa till hemma etc. Många saker är annorlunda från Sverige och väldigt American, ska bli superkul att se hur allt funkar! På kvällen såg vi OS-avslutningen, One Direction <333 Söta alltså. Lite konstigt eftersom de är så nya, ballt ändå.

Idag så åkte jag och min vbror Josh och kollade på skolan, supernice! Den är sjukt annorlunda från Södra, känns jätteamerikansk med baseball field etc.. Så himla coolt! Vi åt sedan lunch på ett mall och han visade mig runt där. Det var rätt litet för att vara USA, men typ lagom stort tyckte jag! Hemma så visade Josh mig massa amerikanska tvprogram. Lite annorlunda vad som finns i Sverige, framförallt humorn. Men kul att se! Nu på kvällen har jag försökt lära dem lite svenska (superkul) och sett på Glee.

Måste förresten säga att det är supervackert här och att maten faktiskt är nyttig. Frukt till varje måltid!!!

Det blir tidig läggdags för mig eftersom jag är sjuk, hoppas att jag blir bättre till imorgon!!! De tar iallafall jättegod hand om mig och är superdupersnälla, så ni behöver inte oroa er. Men vill så gärna bli frisk. Vmamman har lovat att visa mig en trail där jag kan gå med hunden och sen springa också. Så vill bli frisk!


3 kommentarer:

  1. Hoppas Du snart blir frisk! Jättekul att läsa om Dina upplevelser.Inte trodde Du väl att alla i USA äter onyttig mat?I dag ska´vi åka till Västerås och gratulera Martin som fyller år.I morgon fyller Karin så det blir ett fasligt kalasande på onyttiga tårtor.(Tror jag)
    Kram från Björnstigen

    SvaraRadera
  2. Matildaaa!! Du är i USAAAA!!

    SvaraRadera