torsdag 16 augusti 2012

150812 - Godnatt

Hej fina människor!

Tänkte bara tacka lite för alla söta hälsningar jag får bland kommentarerna. Jag läser dom, men om jag gör ett direktsvar kan ni nog bara se det om ni har Googlekonto. Så därför säger jag tacktack, jag läser dom och ni är så söta! Om några veckor kanske det blir Skype? Eller dra iväg ett mail ;)

Jag ska strax gå och lägga mig, men kan berätta lite om min dag. På förmiddagen var jag ensam hemma för alla jobbade, så jag chillade. Läste min bok (tack mormor!) och såg på Glee. På eftermiddagen kom Donna hem, så vi gick ut med hunden på en trail i närheten. Så nu vet jag var jag kan gå ut med den eller gå ut och springa :) Vi åkte sedan och did grocery shopping! Det var så himla kul, haha! De har supermycket konstigt som vi inte har hemma. De hade Poptarts, vilket är superamerikanskt. Min familj är rätt nyttig (superskönt), men jag ville prova så vi köpte! De som jobbar i affären var jätteroliga. Min vföräldrars vin säljs där, så de verkar känna ägarna. Det lät lite såhär efter att jag blivit presenterad;

"So where are you from?"
"Sweden"
"Oh wait, I have something from Sweden!!"

Gissa vad han tar fram då?? Absolut Vodka. Sveriges bidrag till amerikanska grocery stores, känns ju lite pinsamt. Han gav mig sedan lite tidningar och en karta över vingårdarna i närheten. Supertrevlig! Ska definitivt följa med och handla igen. Vi åkte och köpte frozen yoghurt sen, supergott!

Sedan så såg vi lite Glee och annan tv, åt god middag, pratade en massa. Vi pratade lite om earthquakes, så vet lite mer om vad jag ska göra ifall det händer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar