fredag 17 augusti 2012

So we call this utfallssteg

Min Frozen yoghurt såg superweird ut för att valde M&Ms (supergott iaf haha)

Normal frozen yoghurt :)
Tidningen här är jätteavlång!! Det som ni ser på framsidan är bilshowen vi gick på, rätt balllt!

Pop tarts!!

Ready to eat after being toasted!

Idag var också en riktig rolig dag (känns som om jag alltid skriver det). Tog det lugnt på morgonen, sedan tvättade jag och Josh en av bilarna. Sedan vaxade vi den. Så nu är den jätteglansig och fin! Det kunde man ju inte säga om våra fötter efter att ha gått runt barfota på asfalten härute... :)
Vi åt sedan pop tarts! Supersockrigt så förstår inte hur folk kan äta det som frukost. Det smakade rätt gott, men mest socker såklart haha.

Vi åkte sedan till Salinas för att möta Donna och gå till Steinbeck Center! Det var verkligen jätteintressant, många av hans böcker handlar om trakten här, så det var mycket historia också. Man fick verkligen en inblick i hans arbeten. Vissa saker var kontroversiella när de kom ut för att de visade sanningen, vilket inte var bra ur viss synpunkt. Jag ska försöka läsa någon av hans böcker när jag har tid i höst, de verkar superbra! Du vet den jag fick av dig pappa? Det var massor kring den, den anklagades för att vara kommunistiskt mm. Centret var iallafall jättekul att se, åk dit om ni är nära! Jag har inte läst några av hans böcker än, men de var ändå jätteintressant och fint gjort där.
Vi gjorde sedan lite ärenden i stan innan och efter kollade vi in där de tappar upp vinet. Supercoolt!

Efteråt så åkte jag och Josh till core class! De brukar ta den klassen varje tisdag och torsdag på sommaren, så nu när jag är frisk hängde jag på. Det var inte superjobbigt utan lagom! Det roligaste var alla konstiga stretchgrejer emellan, haha. Superkul iallafall! Vi var inte så hungriga så vi åkte sedan hem och väntade ett par timmar tills vi åt corn dogs, doppade i salsa och ketchup! Det var godare än jag trodde faktiskt!

Nu ska jag gå och sova, är så himla trött. En rolig dag, jag hoppas att ni har det bra lika bra! :)

1 kommentar:

  1. Var det "Möss och människor" eller "Vredens druvor" du fick? Jag kommer inte ihåg.
    Läste lite om honom på Wiki och det stod bl a att museet i Salinas ligger i hans barndomshem, såg väldigt vackert ut på bilderna.
    Jag läste en del av hans böcker för länge sedan men det är nog dags att läsa om honom.

    Kram
    Per

    SvaraRadera