tisdag 21 augusti 2012

Hejhejhej!!!

Inatt sov jag 12 timmar. Det händer jättesällan, fatta hur trött jag måste ha varit! Igår så var vi i och för sig väldigt hälsosamma.

Först var vi på hike/walk i en timme. Det gick jättebrant uppåt och sen neråt. Hunden var superglad, han badade till och med i en liten river! Så himla gullig. Det var iallafall skönt att komma ut.

När vi kom hem så bestämde jag mig för att gå ut och springa för jag var fortfarande piggpigg liksom. Så jag sprang samma runda som sist, fast utan hunden.

Sedan vid middagen (vi åt hamburgers!) så var jag JÄTTEtrött. På riktigt, hängde inte alls med på vad de snackade om. Jag tror det kan ha att göra med att jag i förrgår och igår skypade lite på svenska, det är så jobbigt att ställa om. Anywaysss, vi såg sedan filmen som är baserad på boken jag läst för engelskan, "Shoeless Joe". Filmen heter dock "Field of Dreams". Absolut läsvärd och sevärd! Den är från åttiotalet så alla verkade inte jätteintresserade av att kolla i början, men i slutet satt hela familjen klistrad. Min vsyskon tyckte det var lite för mycket klichéer, but I loved it!

Förresten så spelas det superbra musik på deras radiokanaler här, typ Mumford and Sons nya;


Förresten, en fortsättning på det nyttiga. Jag har ätit fisk tre gånger sen jag kom hit! Bara så att ni vet liksom. Jag kommer ju bryta deras nyttiga liv, tänkte nämligen försöka att baka drömrulltårta någon dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar