lördag 30 juni 2012

Nostalgitripp

Ojoj, har varit på världens nostalgitripp. Tänkte ta tag i fotoalbumet, så jag körde igång den externa hårddisken. Där hittade jag tusentals gamla bilder och dokument! Vilka minnen! Gamla bilder på familjen, Lydia var liten, jag var rätt dålig på att fota jämfört med idag, alla var yngre, dokumenten var roliga att läsa men vissa helt patetiskt lösenordsskyddade utan att jag minns lösenordet och alla bilder gav enorma fina feelings av gamla tider! Jag skulle kunna lägga upp tusen bilder och ingen skulle förstå, så jag kör istället med något välkänt som alltid kommer att vara varmt kring hjärtat, nämligen utbytet i Dreux år 2011. Voila mes amis!


Haha och åhh, ni kanske minns vissa låtar?? Typ denna; The Lonely Island – I Just Had Sex - Explicit Version

Jag kommer nog alltid att minnas vissa delar av vissa saker. Dreux-utbytet var på vissa sätt sjukt jobbigt, eftermiddagarna hos dom jag bodde hos tillbringades av att kasta boll eller kolla på när de sköt varandra på Xbox. Inte särskilt kul för mig. De var dessutom sjukt blyga och det var svårt att få igång ett samtal (stor skillnad mot i år haha). Men veckan när vi var där var ändå helt sjukt underbar! Vi tillbringade tid tillsammans och knöt nya vänskapsband bland både svenskar och fransmän. Men vad som framförallt kanske var annorlunda för oss som gjorde veckan helt sjukt underbar var att vi var oss själva i en helt ny situation. På något sätt är det också då man har det som roligast. Man ger sig ut till något som man faktiskt inte är helt bekväm i, och när man sedan åker hem har man haft så jäkla kul och lärt sig något helt nytt om sig själv! Frankrikeutbytena har därför gett mig mycket, och de har förberett mig inför året i USA. Erfarenheter, minnen för livet och helt nya vänner som jag alltid kommer att ha kvar en del av. Och oj vad nostalgisk och patetisk jag blev nu.

Tusen fina minnen som väcks fram genom bilderna jag sett. Tacktacktack för att jag är sån nörd som fotar allt och alla!

1 kommentar:

  1. Kärlek till allt och alla den veckan av mitt liv <3

    SvaraRadera