söndag 17 juni 2012

AFS-läger

Hihi, skrev inget alls i fredags. Busigt. Fast näe.  Var med farmor och syster på dagen, gick på museum och åt lunch tillsammans. På kvällen kom två kompisar som gick i min klass nu i ettan och vi åt tacotårta (OBS jag lagade maten och det gick bra. STOLT!), såg på film och så.

Så i lördags morse panikpackade jag. AFS-lägret började tio, kom dit nästan i tid! Det var ett förberedelseläger, så sjukt kul och lärorikt! Vi var runt 70 stycken där, de flesta skulle till USA och sen några till andra länder. Vi hade diskussionsfrågor, lekar, övningar, talangjakt (=skäm ut er) och bara allmänt häng med andra utbytesstudenter. Mycket av det vi gick igenom visste man innan, men sen var det mycket nytt också. Det roligaste och bästa av allt med lägret var nästan att träffa alla människor som varit utbytesstudenter eller är det nästa år som jag. Alla är liksom i samma sits och det är skönt att kunna prata om allt som väntar! För alltså, de flesta av mina vänner är nog trötta på att höra sånt haha...

Lägret var iallafall superkul! AFS har hittills varit så himla bra och jag är jättenöjd med dem framförallt för att det handlar mycket om interkulturellt lärande och inte bara "chilla-i-skolan-och-gör-vad-du-vill" som vissa organisationer har. Nu känner jag mig mer förberedd än någonsin att åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar