onsdag 31 oktober 2012

"You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try"

- Samuel Johnson

Inför Halloween! Viking, fånge, pirat

Three pirates! Visst ser vi roliga ut?? Catwalk för alla. 

Lulu och Tino (Germany). Tino kom odressad så vi fixade honom lite.

Masha (Belgium) var zombieängel!

Utsikt

Full moon
Halloweenfesten var kul! De flesta hade klätt ut sig, en kille var Wallee! Väl där så fanns det lite lekar, en massa mat och trevligt folk. Jag, Masha, Josh och tillslut även Tino körde även lite spontant Cotton Eye Joe inför alla, varför inte skämma ut sig när man kan?? Hur kul som helst! Gillar Halloween!

Måndag - de hade senior prank på skolan! Var väl inte supermycket prank, de hade ockuperat en av byggnaderna och gjorde smoothies and stuff där. Många hade klätt ut sig också. Utanför Talbott hade de satt upp denna enorm pirat som sprutade vatten. Den vägen går jag till mitt skåp, så gick runt hela byggnaden!! Några seniors stod nämligen med lövblås där med. Åhhh vad jag blev irriterad. Pranket var superbra och kul! Meeeeen eftersom jag borde var senior med min ålder är de frustrerande eftersom jag inte är en del av det. Dessutom var mitt skåp precis så jag behövde gå igenom allt. Precis vad seniorsen ville I guess! Juste det var en massa ballonger i tysta rummet i bibblan. Det var kul!
Dessutom hade jag ett prov vilket jag inte hade en aning om igår. Kunde typ noll. Dessutom kom jag inte med på en grej. Och hade matteprov. Så jag var sååå irriterad när jag kom hem, hade ett BERG med läxor. Sov jättelite inatt och denna dag var typ bra. Sen tappade jag en gaffel. Utanför matsalen serverade de kettle corn, blev surprised!

Okej. Skulle kunna beskriva ironiskt om hur de två senaste dagarna har varit hurlänge som helst. Kan inte uttala TH, säger thirsty och thursday ;; firsty!! Horribelt. ANYWAY.

Paus. Idag hade vi drugs assembly, var inget speciellt. Men igår hade vi vanlig assembly och oj så känslosamt! En kille på skolan berättade om förening Make a wish. Vi ska nämligen donera dit och någonting. Anyways, han har någon sjukdom och berättar om när han fick göra det. Han var supernervös, men det var så himla coolt att han berättade allt. Det är alltså en elev på skolan. Efteråt fick han applåder LÄNGE. Så fint!

OCH. Detta var mäktigt. Coach Young börjar prata om CCS Coach Honors Award (nåt sånt). En coach från vår skola har tidigare fått det, viktigt pris, stor ära osv. Detta år hade vi en som fick det. Coach Thayer, min XCcoach!!! Så Coach Young berättar om allt han gjorde för XC och track, coach står där och man ser att han är sjukt rörd och typ gråter. Efteråt ställde sig hela aulan upp och applåderade för han. Det var så otroligt stort. Blev otroligt rörd av det, XC betyder så sjukt mycket för coach så han förtjänade det verkligen! Bästa coachen, absolut!! På practice cheerade vi för honom.

På torsdag är sista racet om vi inte går vidare till CCS (topp 4 lagen går vidare). Så denna vecka har vi lätt träning, mer mentalt. Så coach berättar motivational stories efter practice, känns så fint när hela laget kommer in i ett common room och han berättar på. Jag är så sjukt nervös inför torsdag, coach vill att alla ska kunna säga att they did their best och komma hem med ett PR. Så dags att tagga till mentalt!

Så slutet gott allting gott, behöver bara sova en del (läs jättemycket!) eftersom jag idag var superförvirrad och serri hade svårt att göra mig förstådd. Engelska, lätt? NEJ. Dessutom hör jag japanska kinesiska och ryska hela tiden. It makes it so much harder!

1 kommentar:

  1. Fina käder ni har och vilket häftig pirat!
    Kul att er coach fick pris. Lycka till på racet, jag håller tummarna!

    Kram
    Per

    SvaraRadera