söndag 21 oktober 2012

Pool practice, a play and an earthquake

SÖTA!

Den stora röda saken är gårdagens earthquake. Jag bor typ vid Salinas River tror jag, den fnuttiga blå saken där ;)

Todays breakfest! Lägg märke till alla socker jag addar to the pancakes. Gillar ju inte sirap så löser det på mitt sätt!

Monterey

Vi åt där och det var rätt ballt!

Nu sitter jag och packar. Effektivt. Fast njaeee. Hur taggad jag än är på att åka iväg imorgon så är det inte lika kul att packa. Dessutom behöver jag göra en massa skolarbete + träna när jag är klar. Och vem vill det liksom? Just det!

Igår var 4 stycken people som showade upp på pool practice + coach x2. Vi fick dessutom inte Orange Juliuses efter, en sorts smoothie. Stor besvikelse. Några vattenpolokillar kom och kastade lite bollar som studsade överallt, det var väl den roliga delen av practice.

Efteråt gick jag till min kompis Catherine som bor precis vid skolan. Vi åkte till Cannery Row, centrala Monterey, åt världens godaste middag och en enorm efterrätt. Efteråt så åkte vi till the wharf, världens turistställe på pelare ute i vattnet som var jättecoolt! Längst ut där var det en teater som vi gick på, Barefoot in the Park. Superrolig! Är så stolt, fattade typ alla skämten och så. Proud! Teatern var superliten, men sjukt grym! En trevlig kväll i alla fall!

Väl hemma så står jag och borstar tänderna och märker hur dörren skakar och dunkar. Tänkte att det var min värdbror som gjorde något utanför, men det var en jordbävning!!! Känner mig otrolig blond som inte märkte det, utan min värdfamilj berättade för mig sedan. Den var mellanstor, men rätt lång. Så nu har jag upplevt det! Var tidigare rättså rädd för jordbävningar, men efter denna känner jag mig lugnare. Det var inte så läskigt denna gång!

Nu ska jag väl packa, göra läxor och träna. Imorgon åker jag runt sju på morgonen till Science Camp i Mount Hermon, Santa Cruz. Är taggad till tusen! Ni får ha det bra sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar