onsdag 17 oktober 2012

Don't you think now is the time to be adventurous, while we're still young?

Hej Sverige!

Sitter här och njuter av min långa sovmorgon. Alla andra sitter i skolan och skriver PSAT, tycker rättså synd om dom! Okej, jag sov faktiskt inte så mycket längre än jag brukar utan såg på "Say yes to the dress", ett av mina amerikanska favoritprogram. Love it!

Annars är jag rätt trött på fåniga regler. Igår fick jag veta att jag kan hamna i trubbel ifall jag är i the dorms, vilket jag var igår då. Vi får tydligen inte vara där. Många av mina vänner är boarders och de brukar ibland fråga om man vill hänga med till deras rum, men tydligen ska man inte följa med. Det känns rätt surt, alla boarders går nämligen till sina rum på lunchen och vi som inte bor där sitter i bibblan, Rosen eller utomhus. Jag känner inte supermånga day students som har lunch samtidigt som mig, så det känns otroligt surt att jag inte får vara i the dorms. Men regler är regler I guess, ska försöka följa dom.

Sen finns det en annan regel som gör livet surt just nu. Kan skriva mer om det när allt är bestämt. Hur som helst är det jag som kommer i kläm mellan alltihop. Jag försöker göra allt rätt, men hur jag än gör kommer det att vara fel på något sätt. I Sverige hade det varit så mycket lättare, men vuxna här har mycket mer auktoritet än i Sverige. Aja, vi får se hur det går. USA är i gärnafall väldigt mycket regler och väldigt mycket vuxna som bestämmer. Inte dåligt eller bra, bara annorlunda! ;)

Annars ... Min architecture teacher är världens hippie! Igår på advanced art målade de blommor, han kom och kladdade med färg på alla tavlor. Blev faktiskt snyggt!

Okej nu måste vi dra till skolan. Två classes för mig idag bara, skönt! Sen kort practice! Igår sprang vi typ 5-6 miles!! GALET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar