söndag 14 oktober 2012

This weekend

Did some serious shopping!

My new running shoes <3


Kolla så glad man kan vara!

Lolligram + fint message

Fredag Klippte mig, skypade med Sverige, fika med liason, practice och en trevlig kväll. Fikade precis innan practice, inte bra! Kom till practice och undrade lite vad jag gjorde där, endast sju personer kom! Vi gjorde the beach run, och eftersom jag fikade en ENORM morotskaka innan och hade värsta träningsvärken sen i måndags (hehe) så var jag rätt långsam, men det var trevligt ändå! Det var sjukt mysigt med bara sju personer, vi gick sedan till en av lärarnas hus för att äta snacksen efteråt. På kvällen hemma sedan var jag typ hög på typ endorfiner och bakelser. Glaaaaaad! Tror jag åt typ 5 brownies och en morotskaka under dagen. Och tränade. Heheheheh inte bra, dåligt samvete! Min värdsyster kom hem på kvällen så det var supertrevligt!

Lördag – Vi gick upp rätt tidigt för att gå på 3årskalas. Ingen pool practice!! Weho. Det var min värdkusins son som fyllde år. Kalaset var i en park någon timme härifrån. Det var en massa vuxna och en massa av deras barn. Det var väl rätt trevligt! Träffade en massa släktingar. Tårtan var så gullig, killen älskar filmen Cars så det var Cars-tema på Cupcaketårtan. Så allt var i alla fall superamerikanskt, tydligen har barn kalas från dem är typ ett år! Crazy. Äkta amerikansk upplevelse! Efter kalaset begav vi oss hemåt igen, för att stanna på ett outlet mall! Jag och min värdsyster var sååå taggade. Köpte en massa saker. Levi’s för typ 50 dollar! Dessutom köpte jag en tröja från något bra märke, den kostade typ 100 dollar, var nedsatt till typ 70 dollar och jag fick den för 45 dollar! HUR NAJS??? Skönt att utöka klädförrådet, haha. Vi kom hem först vid nio och jag somnade någon timme senare, så trött efter all shopping!

Idag har jag redan hunnit ge mig ut på en morgonpromenad med min värdmamma och hennes vänner samt allas hundar. Jag vaknade upp vid åtta for no apparent reason så följde med. Det var varmt och skönt ute, hur skönt är det inte att kunna ha shorts och linne i oktober??
Annars idag så har jag en del läxor att ta itu med, men ska försöka hinna baka drömrulltårta. Vi har mulicultural club meeting på onsdag och vi lovade mat från världens alla hörn, så Swedish cake and djungelvrål ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar