lördag 29 september 2012

Just that feeling

The Lumineers – Ho Hey

Är glad/trött! Den här dagen var så himla knäpp/bra/rolig/trött/amerikansk. Vet inte ens var jag ska börja! Hade ett stort äckligt US History quiz imorse, pluggade typ bilresan till skolan men inte så mycket mer haha. Assembly var rätt tråkig idag, utom en video om homecoming! De hade gjort en rolig video och hade filmat när en kille frågade sin tjej! Det var så gulligt! Alla boarders har formal dinner på måndagar, så gick iallafall alla lärarnas (vissa bor på skolan) barn med rosor till tjejen och sedan kom killen fram och frågade. HUR GULLIGT??? Supersött!

Efter assembly hade jag architecture och börjar bli lite trött på vissa av killarna där -.- Superomogna. Efteråt hade jag lunch och kände typ INGEN (minus de omogna killarna då) som hade samma lunch. Så jag satte mig helt random med några supertrevliga människor! Hur trevligt är inte det liksom? Önskar så mycket att jag vore senior, alla juniors är nämligen yngre än mig och väldigt omogna!

Hade under eftermiddagen en del skumma klasser och en free period. Biology lecture var typ kul, när jag kom dit var Luis (Mexico), Henny och Bella (Tyskland/Danmark/Sverige) redan där och vi diskuterade om hur skumt svenska var. De kunde typ lite svenska och verkade tycka det var kul att vi säger jaaaaa. Amerikanare verkar också tycka det är kul, no idea why!

Efter de skumma klasserna hade jag XC. Jag lyckades typ nästan värva en till XC! Hon var där och vi körde beach run så jag sprang med henne. Dock hängde vi med en grupp lata killar + hon var i rätt dålig shape såg vi tog det superlugnt. And guess what, JAG RAMLADE!!! Turiststigen längs vattnet har typ en sten, och den snubblar jag över. Halva vaden är sådär trevligt uppskrapad. Pinsamt.
Btw tror jag inte att Aisha, som jag värvade, kommer att tävla utan kanske bara träna med oss ibland. Men det är ju kul det med!

Denna kväll har vi ätit middag ute med familjen, sett en film och nu är det sovdags. Imorgon är det läger! Eftersom jag missar en träning ska jag försöka pallra mig upp och springa imorgon, får se om det faktiskt sker... Haha.

Inser att mina bildlösa inlägg är supertråkiga, det enda jag har på bild från idag är mitt ben :((( Supereuuuuuw, ni vill inte se!

1 kommentar:

  1. Hej Matilda!

    Otäckt med vaden, hoppas det inte blev något allvarligt.
    Såg du när Endeavour flög förbi?
    Var ska ni åka på AFS läger någonstans?

    Ska straxt ut till Lidingö för att träffa Martin och springa LL, wish me luck!
    Kram
    Pappa

    SvaraRadera