torsdag 27 september 2012

tuff onsdag


Tack för gulliga kommentarer! Behöver typ all uppmuntran jag kan få! Är heeeeelt slut. Idag hade jag runt 2,5 h läxor igen. Matte, engelska (fytusan) och historia. Fick lite frågor av pappa;


Oj, 2,5h är mycket. Vilket ämne tar mest tid, är det matten?
Hoppas du håller dig frisk, satsa på mycket sömn!
Vad är det för tävling du ska springa? Har ni hemmaplan?
Jag såg dig på några bilder från en tävling på skolan. Du var med på två bilder och man såg din Tumba-Mälarhöjdsjacka tydligt i kontrast till alla Amerikanska loggor :-)
Berätta mer om homecoming, vad är det?

Matten tar inte mest tid längre, brukar göra det under min free period som är ca. 40 minuter. Det är bara siffror. Engelskan och historian är värst. Inför varje lecture ska vi läsa mellan 5-20 sidor, göra ett quiz två ganger. Har lecture två ganger i veckan då. Sen måste vi skriva en kort text om varje lecture kvällen efter sen har vi enorm uppgift tors-fre. Obegripligt mycket. I engelskan har vi fet text med en massa frågor. Om tre veckor har vi även PSAT, pre SAT vilket är typ träningstest inför deras högskolaprov, så vi ska jobba med det nu… Har även biologiläxor, tar mellan 20-60 minuter att göra. I USA har man läxor DAG TILL DAG. Sinnes. Jag kämpar på som en galning, haha. Supertrött! Tror dock det skiljer sig lite mot public schools, har AFSläger i helgen så vi pratar nog lite om det då. Just nu drunknar jag i läxor. Försöker att tänka att det är normalt här, men det är svårt. Dagarna blir mest; skola, träning, middag, läxor, sova. Vet inte riktigt vad mer jag ska säga, jag hoppas att jag vänjer mig vid läxorna snart men också vid skolan i allmänhet. Otroligt hög nivå på studierna iallafall, jag försöker hänga med...

Imorgon är tävlingen i Monterey, mycket uppåt har jag hört. Vår hemmaplan var den första som jag ej var godkänd på, men Stevenson Invitational var också hemmaplan. Dock ej del av vår division utan mest på kul tror jag. I varje meet så kör vi mot en annan skola. De 5 första i teamet räknas så räknar vi ihop för att se vilket lag som vinner. Dock är vi bara 6 tjejer just nu, rätt synd eftersom flera av de andra lagen har kanske dubbelt så stora lag. I Varsity är man 7 så jag är med i Varsity pga vi har inget JV tjejlag. Jag har inte sett bilderna faktiskt, ska kolla in dom!
Vet inte så mycket om homecoming än, det är iaf en dans I the gym I samband med ett hemma footballgame.

________________________________________________________________________________
Har inte så mycket mer att säga, är helt slut och inte sådär superglad över den enorma mängden läxor jag hade idag. Jag kämpar på, men vissa dagar blir bara inte bra ...
 Min värdmamma är bortrest nu också i en vecka så det är jag, min värdbror och värdpappa hemma så det känns lite tomt. I helgen är det AFScamp vilket jag ser framemot så himla mycket! Försöker tänka på det när det känns jobbigt och typ också hur grym jag är som är här. Tänker på er därhemma, hoppas att ni har det bra! Önskar att ni kunde komma hit och typ leva mitt amerikanska liv en vecka, det vore najs!! Kraaaam, godnatt!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja krama Dig! Du är jätteduktig ! Jag förstår att det är tufft många gånger.Ha inte så höga krav på Dig själv!Du behöver inte vara så himla´ bra i skolan det här året!Läser Din blogg varje dag och tänker på Dig!Det här klarar Du!
    Farmor

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte satsa så mkt med läxorna på tanke på att du är utbytesstudent! Men bra att du kämpar!!! Kramis

    SvaraRadera