fredag 14 september 2012

Nästan riktig cross country!

Idag hade jag mitt först meet!!! Så coolt!!! Det var rätt kul, teamet peppade varandra och så! Dock så är vi superfå tjejer. 7 stycken, och en var skadad. Och gissa vem som ej får tävla pga pappersarbete?? Jag. Jag fick starta tre minuter efter alla andra tjejer i en annan tröja än min skoltröja. Det kändes supersegt, tyckte allvarligt talat att var noll betydelse om jag sprang med de andra utom tävlan liksom. Men regler är regler I guess! Så jag sprang ensam typ hela tiden, i slutet mötte jag 4 andra från en annan skola som gick. Banan var kanske 5 km uppåner och jag fick en tid på strax under 29 minuter. Är rätt nöjd, känner att det hade varit lättare att hålla ett bra tempo om man inte sprungit ensam ;) Kul var det iallafall! Coacherna gör high fives och laget hejar på. Donna, min värdmamma kom också och hejade. Det var ett kul första nästan riktigt meet för mig, var supernervös innan! Kan visa er mina XCkläder, supersnyggt! Matchar mitt gröna hår och allt ;)))

Annars har jag haft en trevlig dag i skolan, dagarna går så fort här!! Redan torsdag, galet. Nästan alla min klasser är superroliga och det finns många roliga människor på skolan. Blir fortfarande superirriterad på alla boarding students som tjattrar på ryska när man sitter vid deras bord. På biologin idag hjälpte två asiater varandra på sitt språk! Superjobbigt alltså. Många av boarding studentsen blev hitskickade så antar att de är inte är superhappy över att vara här, antagligen därför de kör sitt eget språk. Men annars finns det många som verkar glada över att gå på skolan!

Idag kom basketlaget Warriors till skolan vilket jag totalt gick miste om. Sprang runt förvirrad utanför gympasalen så har hört dom spela, coolt!

Hmmmmm vad mer?? Lördag är det race igen, om jag blir godkänd tillsdess. Tänker inte springa stafett med mig själv en timme efter alla andra.... Höhö.

Jag har förresten ändrat tillbaka till svåra matten igen, behövde nämligen byta biologilärare vilket inte var superbra. Tog bort yearbook så gör matte på yearbook perioderna! Annars bytte jag franskan mot ARKITEKTUR!!! Hur coolt?? Första gången var idag, tror det kommer bli skoj!

1 kommentar:

  1. Hej Matilda!
    Kul att XC går så bra, det blir Lidingöloppet för dig när du kommer hem. Ja, långa förstås...

    Arkitektur låter väldigt spännande, berätta mera sedan vad ni får göra där.

    Kram
    Pappa

    SvaraRadera