måndag 17 september 2012

Great weekend!

Alltså förlåt. Jag skrev ett inlägg i fredags, men hehe. Glömde posta det! ;)


Fredags var en riktigt knäpp, konstig dag. Jag vaknade på morgonen och hade världens hemlängtan efter allt det normala. Alla fina vänner, familjen, att kunna gå överallt, göra sig helt förstådd. Precis innan vi skulle åka till skolan började jag till och med gråta! Kramade om min värdmamma och min värdbror försökte muntra upp mig lite påväg till skolan. Skoldagen sedan var okej, hade lite quizzes och sånt. Assembly som var riktigt bra, coach höll ett tal om lördagens meet. De visade sedan en superamerikansk video, rätt cool faktiskt! Efter skolan var det cross country, vi tog det lugnt och fixade lite inför lördagen. På kvällen var jag hemma med värdfamiljen, var heeeeelt slut.

LÖRDAG


Världens toppendag!!!
Suddig bild när jag springer Stevenson Invitational. Felt good!
Tidig morgon med Stevenson invitational som är en relay på min skola. Vi är dock bara sju tjejer och ett lag är 5, så jag och en annan tjej sprang parallellt med egen tidtagning. Det var dock första gången jag fick tävla i skoltröjan så det kändes helt okej ändå! Loppet var runt 1,6 miles, runt 2,5 km. Fick 13 minuter, är helt okej nöjd men kände att jag kunde kört på mer sista 500 metrarna. Tyvärr så placerade sig varken något av alla killagen eller tjejlaget från vår skola. Typ 5eplatser. Men vi var nöjda ändå! Helt freezing där innan.

Min värdmamma var där och kollade så efteråt åkte vi och åt frukost/lunch. Superkul att hon kommer och tittar! Iallafall, de har supergoda omeletter här i USA! Ätit det typ varje gång vi gått ut och ätit frukost.

Vi åkte hem och tog det lugnt lite. Det var tänkt att Masha och Luisa skulle kanske komma hit, men istället mötte jag upp dom i Carmel där de var med Mariagrazia från Italien och Emma från Frankrike. Vi gick till stranden, supervackert! Vi hade det kul, pratade en massa och tog en massa roliga foton haha! Vi gick sedan i mörkret till Mariagrazias hus, de har nämligen inga gatlyktor i USA. Alla som vi frågade om guidning var turister, haha. Hemma hos henne åt vi lite pasta sen kom en av hennes kompisar över. Väl hemma hos min värdfamilj däckade jag i fåtöljen framför en film, somnade hehe.

Idag
Idag så har jag sovit, gjort mina läxor, sagt hejdå till min värdpappa som ska iväg för ett par dar och sen gjort en liten utflykt. Vi åkte med hunden till en gångväg som går längs stranden. Det är rätt blåsigt vid havet, men det är så vackert!!! Jag ska ta med kameran nån gång, alla färger är så fina. Och vill ni veta något ännu coolare?? Vi såg delfiner!!!!!!!!!!!!!!!! Absolut häftigaste strandupplevelsen på länge.
Nu är vi hemma, ska skissa lite på mitt arkitekturprojekt och slöa lite framför tvn. Så trött! Har 12 sidor historia att läsa också, fyyyyyyy.
THEY PLAY LARS WINNERBÄCK HERE. Vet ni hur glad jag blev eller?? Älskar denna låt!

Here I am!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar