tisdag 11 september 2012

4 dagar i skolan!

Jag har nu haft 4 dagar i skolan. Riktiga skoldagar alltså. Allt är superförvirrande, men jag tror jag fattar lite iallafall. Man har typ alla klasser med olika personer och man ska vara tyst på lektionerna. På min engelskalektion är det KNÄPPTYST, tror alla är lite rädda för lärarn. Jag är det iallafall! Verkar supersträng.

Vissa av mina lärare är superskojiga, typ min fotolärare. Han retas med typ alla hela tiden och är otroligt kul. US History och biologi är superskoj, lärarna är roliga och sophomorsen i min biologi är små, jobbiga och roliga.

XC är så himla kul, men jobbigt. Pool practice var absolut värsta jag gjort, fytusan. Om man kunde simma skulle man simma/springa/sparka i vattnet. Alla kunde crawla utom jag, var superlångsam heheh. Så nästa gång kanske jag joinar "kan ej simma delen av poolen". Idag hade vi supertuff träning i backe och en massa annan löpning, helt slut alltsååååå. Teamet är iallafall roligt, på torsdag är första tävlingen!!!!!! Obs är ej godkänd än men hoppas. Dessutom vet jag inte om alla får tävla, men hoppas iaf. Efter varje träning så kör vi en countdown sedan "Pirates!!". Vår skolmaskot typ. Känns amerikanskt! Ska få min tröja på onsdag weho.

Juste heheh min skola har vattenpolo som sport!! Hur flum?????? De hade match idag och typ nästan varje dag.

Jag har gjort mina läxor för denna kväll, typ bara två!!??? Sköööööönt. Matten går bättre och läxorna kommer tillbaks med rätt många poäng. Funderar dock ändå på att ta en lättare, detta är endast review och fattar typ inte så mycket på lektionerna.
Imorgon ska jag träffa någon schemaläggare. Vill typ bli av med franskan helt och ersätta med något superskoj. Visst gillar jag franska, men att ställa om mellan engelska och franska hela tiden är förvirrande + alla i min grupp atm är på låg nivå så måste byta till Honors om jag inte vill tappa något. Kan väl dessutom tillägga att mina franskaböcker är lätt de tyngsta .... :(

Här har ALLA ryggsäck till skolan. Böckerna väger bly och min ryggsäck börjar redan bli lite sliten. Min CATbok är tre vanliga sverigematteböcker. Galeeeeet.

Kan förresten berätta att min liason här är världens snällaste och hon fattade hur mycket jag saknade att fika. Så vi åt lunch och fikade bakelse och kaffe efteråt.
Back to school dance var inte sådär superkul. Det kändes som om jag var typ tretton år igen, det var en superknäpp upplevelse. Dessutom var det lärare (!!!) där. Jag menar, fattar om de är utanför men gå runt inne och filma??? Superknäppis. Men bättre att ha gått dit än att ha undrat vad man missat! Ta alla chanser! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar