onsdag 26 september 2012

Att allt är så annorlunda att det nästan känns normalt

Hallojsan!
Tänkte bara skriva en kortis nu, känns som om jag håller på att bli förkyld pga för lite sömn. Det vill man ju inte bli! Har tävling på torsdag och läger i helgen :)

Igår satt jag med mina läxor i 2,5 h. 2,5!!! Sinnes! Dessutom så gjorde jag verkligen inte allt nogrannt. Gjorde det jag behövde, kollade så att jag förstod allt. Idag tog det tack och lov inte lika lång tid, men man är sjukt upptagen här. Skola, träning, duscha, middag, läxor, sova. Det börjar bli till en vana nu. På onsdagar är träningen kortare så jag brukar försöka att göra åtminstone matten i förväg så jag kan vila efter tävlingen, för på torsdagar är det ju Glee!! Höhö.

Skolan är okeyyy, de senaste två dagarna har varit bra. Grejen är att mellan varje klass går man ensam till nästa eftersom alla har olika, något jag verkligen inte är van vid! Det känns jättefrämmande! Andra saker jag inte vant mig vid är bla att min engelskalärarna drog av points på typ nästan hela klassen pga att läxan ej var typed! Serri!!! Sjukt onödigt, hur mycket mer välskriven blir läxan liksom?? Det finns tusentals regler till hur man ska ha skriver den, det leder lix till poängavdrag! Kulturskillnad alltså. Tror Svenska skolan kör mer med kvalitét och här är det kvantitet. Vet inte vad som funkar bäst, finns både plus o minus med båda.

Annars hmmmm... Homecoming snart, grymt mycket snack om vem som ska fråga vem! Speciellt bland freshmen haha. De verkar vara en big deal för killarna, de ska fråga på ett gulligt sätt också. Cute! Måstw förresten säga att killar ibternationellt/usa är mer gentlemen här. Håller upp dörrar och lånar ut sina tjocktröjor. Ta efter svenskar!

Ska sova nu, så himla trött!!! Tänker på er därhemma, blir superpeppad whenever jag får kommentarer av er!

2 kommentarer:

  1. u rock Matilda! Följer dig fortfarande slaviskt här den lilla fritid jag har. Vårt plugg har nämligen ökat med typ en miljard procentenheter också. du är inte ensam om att plugga! Så kämpa på, för då gör jag också det!!!!

    Lots of love <333 / Fanny

    SvaraRadera
  2. Oj, 2,5h är mycket. Vilket ämne tar mest tid, är det matten?
    Hoppas du håller dig frisk, satsa på mycket sömn!
    Vad är det för tävling du ska springa? Har ni hemmaplan?
    Jag såg dig på några bilder från en tävling på skolan. Du var med på två bilder och man såg din Tumba-Mälarhöjdsjacka tydligt i kontrast till alla Amerikanska loggor :-)
    Berätta mer om homecoming, vad är det?

    Kram
    Pappa

    SvaraRadera