måndag 24 september 2012

En utbytesstudents knasiga/förvirrade tankar


Tänkte jag skulle skriva ett inlägg nu innan skolan kommer trötta ut mig imorgon! ;)

Den senaste veckan har varit grymt tufft. I onsdags hade jag nog en av de sämsta dagarna någonsin, allt kändes bara skitskitskit. Jag bröt nästan ihop efter matten, allting kändes bara omöjligt.

Sen i fredags kändes allt mer möjligt igen. Kings City-loppet gick bra och jag kändes mig grym igen! Jag har lärt mig så otroligt mycket och jag hoppas att jag kan klara av den kommande veckan even better. Jag får ha fel. Jag kan uttala allt helt stört, ingen förväntar sig att jag ska vara grym på allt här. Bara jag säger någonting, även om det låter helt sjukt, är det tusen gånger bättre än att hålla inne något.

Lite tankar bara liksom. Är lite nervös inför imorgon, vill inte ha en skitvecka. Vill ha en bra vecka!

I lördags hade jag pool practice vilket var mer okej än förra veckan, fortfarande ingen höjdare direkt. Det bästa är smoothien vi får efter passet, haha. Efteråt gjorde vi lite ärenden och jag somnade hemma i soffan. På kvällen åkte jag och min värdbror till Carmel Beach för att träffa en massa utbytisar på en bonfire. Superkul! Träffade några som jag inte träffat innan och det var supertrevligt! Åt smores och lite konstigt godis man skulle ha i elden. Världens trevligaste kväll!

Idag så har jag gjort läxorna, tagit det rätt lugnt och sen gjorde vi en utflykt till vingården och en närliggande stad där vi åt mexikansk mat. Tog med kameran så har superfina foton därifrån (mest på Hudson såklart!!!)

Vill bara avsluta med att säga att allt är bra med mig! Även de tuffare dagarna här känns helt okej, tack vare min värdfamilj och cross country. To be honest är det svårt att beskriva hur allt känns, det är upp och ner hela tiden. Ena stunden känns allt skitskitskit, andra stunden är det glädje och lyckorus över allt här. Så om ni inte hör från mig nu är det pga har fullt upp här! Puss och kram på er därhemma, tänker på er! <3
Imagine Dragons – It's Time <--- Alltså är beroende av denna låten. Blir gladgladglad!

1 kommentar:

  1. Heja Matilda, var lite snäll mot dej själv, sänk din krav på dej. Var det inte så svårt att stava till till good inough så skulle jag skriva att det räcker ;) Kraaam, jag tänker på dej

    SvaraRadera