tisdag 4 september 2012

Waking up and knowing that the day will be great!

Jag överlevde en lång dag av orientations!!! Jag var galet nervös innan jag kom till skolan, men väl där släppte allt! Det fanns några fler juniors och seniors som var nya och vi var i samma grupp. Alla var boarding students utom två till, en kille 5 minuter från mig och en japansk utbytesstudent som var glad men inte kunde så mycket engelska.

Dagen bestod av en sorts poängjakt, och en tur runt Monterey i en GUL SKOLBUSS!!! Jättecoolt, fast den var rätt ofräsch.

Anyways, det coola jag kikade in här för att skriva var att en lärare/viktig person höll världens tal om skolans historia och om en massa elever som gått där. Det var sån sjukt stolthet i det han berättade, alla elever lyssnade också utan att prata när han gjorde det. Det han sa skulle kanske i Sverige falla under kategorin SKRYT, men det jag älskar här är att han var så stolt över det han berättade. Folk respekterade det, även om det var lite sådär amerikanskt och överdrivet stolt. Jag och min vmamma pratade just om det, att folk här är otroligt stolta över sin skola, sitt ursprung och sånt. Det är inte ens fel här. I love it! Vet att det låter lite knäppt när jag skriver det, jag antar att man kanske måste vara där för att förstå. Jag tyckte gärna fall det var rätt ballt, jag hoppas ni förstår lite vad jag menar. Otroligt osvensk upplevelse i gärna fall.

Annars kan jag säga att alla är så himla schysta, såg en ensam sophomore på en bänk så pratade med henne tills min vmamma hämtade mig. Folk är otroligt öppna här, jag har redan nu märkt en stor skillnad på vissa av de europeiska studenterna på min skola som är rät blyga medan folk från USA pratar på rätt mycket med folk de inte känner. Tycker det är superskönt att alla är så öppna och framåt!

Dödstrött efter denna dag, accenter och högljudda freshmans.
Vid middagen diskuterade vi bland annat om hur vi ska lösa mitt gröna hårproblem. Allt lät så sjukt, så jag kunde verkligen inte hålla mig från skratt, inte min värdsyskon heller haha. Bristen på riktigt kaffe och allt på engelska gör mig jätteskrattglad!

Imorgon ska jag upp vid sju för att springa innan skolan, sen skolis i två timmar och sen Montereys akvarium + lite skolshopping!

Fick denna från skolan och ett par söta pyjamasshorts från min vfamilj med pirater på (så himla snäll värdfamilj!!). Vår maskot!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar