onsdag 23 januari 2013

Santa Cruz


Walk the Moon – Anna Sun - Live From Spotify NYC
SANTA CRUZ <333

Mystery Spot!

Lite surfare därute i Santa Cruz

Hundar som lekte ute på gräset i skolan. Gölliga!

Kylee och jag framför boardwalken i Santa Cruz
I måndags var vi i Santa Cruz!!!!!!!! SÅ COOLT!!! Vi var lediga från skolan, så jag, min värdmamma Donna och min kompis Kylee åkte upp till Santa Cruz för dagen. lovelovelove it!!! Först gick vi på shoppinggatan, kändes väldigt europeiskt! Vi köpte lunch där och åt sedan på boardwalken nere vid stranden. WOW!! Soligt och varmt (ja ni ser ju shortsen ;) ). När vi var klara åkte jag och Kylee två grejer på boardwalken. Det var inte så mycket öppet, men vi åkte stora berg och dalbanan och sedan Blå Tåget fast här liksom. Alltså blå tåget... jag var stencoooool, lovar. Okej inte riktigt haha. Men det var kul!! Vi gick sedan längs stranden till ett annat ställe där vi såg en massa bra surfare och fina hus!! SÅ COOLT!!!!!!! Efteråt åkte vi till Mystery Spot, ungefär i Mount Hermon där jag var på camp. Helknäppt ställe, fysiken funkar inte normalt där! En boll gick åt ena hållet trots att det var platt?? Svårt att beskriva men coolt ställe iallafall!! Har fler foton på min kamera som kommer upp senare ;) Älskar Santa Cruz!!!!!!!! Lovely place!

Det börjar bli varmare här nu!! Eller ja, jag tycker det. Många går fortfarande runt med jackor, men jag har typ jeans och linne :)

Guuuuuud haha. Förut var jag alltid jätteirriterad på min engelska och matteklass, nu är det nästan favoriterna. Ämnena är inte superroliga, men min klass gör allt så kul!! I matten gör vi alltid lite matteproblem såklart, men oftast pratar vi typ om sport och gulliga djur haha. Eller om mat. Min klass är inte supermotiverad med matten, kanske typ en som mest räknar och är tyst. Jag har 97 i klassen för tillfället!!!!!! Är lite stolt hehe. I engelskan läser vi dikter och essays, rätt svåra läxor!! Behöver spendera åtminstone 40 minuter-1h. Men lektionerna är rätt roliga! Vi pratar om typ allt möjligt!! Zombies, Grekland... you name it! Det beror verkligen på vilka man har i klasserna! Så engelska och matte är oftast rätt kul nu! :)

Idag har jag conditioning, sista gången! Att springa en mile (1,6 km) nu känns rätt kort. Igår tog jag tid på mig själv, kändes inte som någon större grej medan XCtimningen var suuuuperjobbig. Igår hade jag samma tid som under säsongen. Vill springa fortare!!!

Vad mer händer..... FIELD TRIP!! Imorgon åker vi på field trip med architecture, weho! Är supertaggad! Skönt avbrott från skolarbetet liksom.

Inser att mina inlägg här aldrig kommer bli sådär fint strukturerade. Det reflekterar väl mig lite, har aldrig ordning på någonting. Vare sig mig själv eller mina pryttlar! But I like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar