söndag 20 januari 2013

I am so proud of myself!

Taylor Swift – Mean <--- Låt I like som inte är med på USAlistan :) Taylor Swift är dock superpoppis här! Lyssnar nån på USAlistan? I love it so much, har även en RUNlista :)

Klockan är rätt mycket här nu. Vi har kollat på "Homeland" hela kvällen, och rädd för saker som jag är känner jag att det inte riktigt är sovdags än. Älskar att lyssna på musik sent på kvällarna!

Igår fyllde en kompis till mig år. Han är i min grade, från Turkiet. Tvåan på gymnasiet alltså. Gissa vad han fyllde?? 16 år. 16. Jag fyller 18 snart och är i samma årskurs. Min lillasyster är snart 16 och går i 9an. Det är helt sjuuuuukt. Väldigt många i min årskurs är yngre än mig, de flesta i min ålder är seniors. Kan väl förklara varför vissa är så sjukt omogna. Han som fyllde år är han som inte lät mig använda gluegunen. Han kommer gå ut skolan vid 17 år, jag kommer vara 20 år haha. Har allvarligt talat inte bråttom, även om jag blev väldigt avundsjuk (och glad förstås!) när min värdbror fick ett acceptans letter till college. Han är lika gammal som mig. Så cooooooolt!!!

Igår efter skolan åkte jag och min värdbror till the mall. Han ville använda lite presentkort (och ha min braiga shoppingråd ;) ) så vi var där ett tag. Jag köpte lite smink och ett coolt linne. Åt glass, mums! Vi såg Invictus på kvällen och oj vad jag älskar den filmen!!!

Imorse var jag ute och sprang. Blev förvånad över mig själv. Pattee Lake blev en uppvärmning, kanske 2,5 km?? Sedan sprang jag två timed miles, alltså 2x1600m på tid. Tufft tufft. Tror det var kortare än en mile pga min tid är så mycket bättre än vad jag hade när vi gjorde det i skolan.

Shoppade lite mer idag. Mest löparkläder inför track season. Kul!!!


Annars... Vill typ bara säga hur stolt jag är över mig själv. Det är inte lätt att finna sin plats på en skola med 500 personer från hela världen. Alla har olika bakgrund, och alla pluggar hårt för att komma in på det college de vill. Folk är för upptagna för att ta emot dig med öppna armar. Jag är bara här för en cultural experience. Det är svårt. En privatskola raka motsatsen mot vad jag är van vid. Jag passar inte in där på tusentals sätt. I torsdags skypade jag med mamma och sa; "Jag önskar att allt bara var lättare". Men å andra sidan... Life is never easy, you just have to get tougher!
Jag har träffat människor från hela världen, lärt mig så otroligt mycket om allt möjligt och kanske ännu mer om mig själv. Vad jag vill, vad jag värdesätter. Allt blir så mycket tydligare när du möter personer som inte alls håller med dig det minsta i vad du tror.
Jag älskar att kunna säga att jag är stolt över mig själv. Jag är mer självständig, jag behöver inte luta mig mot någon hela tiden. Jag är så mycket snabbare och motiverad när jag springer. Jag kommer aldrig vara en stjärna, men jag ska absolut få betydligt bättre tider än vad jag hade innan! Jag älskar att kunna ha en presentation utan att vara nervös. Utan att ha den där känslan innan. Utan istället gå upp där, prata på. Om jag är dålig, SO WHAT?? Min ritningar av stolarna är inget konstverk, men jag står ändå här och pratar dom utan att vara nervös eller intimitaded at all. Älskar att vara så öppen med saker jag inte kan i skolan. Det är så enkelt att fråga, även om jag låter otroligt korkad ibland för att jag inte förstår allt.
Jag skulle kunna fortsätta med en lång lista. Sure, allt är svårt och vissa dagar vill jag bara stanna hemma och typ sova. Men, allt det där ger så otroligt mycket så i slutändan är det värt det gånger tusen. Gå upp, vara glad hela dagen och prata med allt och alla. Älskar att känna mig stark, jag kan klara allt bara jag vill och försöker. Jag har inget att förlora! :)
Tack mamma och pappa för att jag fick åka hit!! Kan inte riktigt beskriva med ord... Älskar er alla därhemma!



1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera