fredag 18 januari 2013

All you have to do is to be a bit stronger than yesterday

 Jake Bugg – Two Fingers <--- Låt som spelas mycket här på Spectrum

Hello people!

Ibland är jag bara så himla himla glad. Och jag vet inte liksom varför.

Idag var en riktigt bra dag. Igår var rätt dåligt, idag var super. Vad är det som gör att allt här är en berg och dalbana? Vet inte. Kanske det charmiga med livet.

Kylee and I in bio class

US History lecture

Mr Kemmerer, greatest teacher ever!

VÄRMEN ÄR TILLBAKA

Richie och Mr O'Hara på Halloween (från fotokorridoren)
Igår så hade vi "The Roaring Twenties" på lecture. Mr Kemmerer är ju för underbar! Han hade på sig vita kostym (ja ni ser ju!), ställde upp glas lite snyggt och hällde upp cider. För en gångs skull lönar det sig att sitta i front row, fick ett av glasen! Han berättade också en historia med slang från tjugotalet, kulkul!
Min svenska kompis Amelia gav mig julmust igår, it made my day! Från IKEA så inte direkt Apotekarnas men det duger! She is great!

Idag fick jag 100 på ett matteprov... Full pott! Helt ärligt, jag pluggade ingenting inför det. Gjorde typ läxorna. En av mina vänner i matteklassen fick typ 98, hon pluggade galet. Många fick typ C vilket är 78 någonting sånt om jag minns rätt. Testen här är uppbyggda så det är kanske 12 frågor och tillsammans är allt värt runt 100 poäng, sen får du avdrag för vad du har fel. Allt är ungefär samma nivå, runt kanske ett C i Sverige. På det testet hade vi också 5 extra credit, så gör du dom rätt får du 5+. Så jag fick 5- på provet och sedan 5+ med extra credit. Sedan gör "en curve" vilket innebär att om många gör dåligt i klassen kurvar dom provet. Typ man lägger till en 3 poäng till sin score. Min matteklass är väldigt icke-studiemotiverad enligt min lärare jämfört med den andra CATklassen hon har, så vi har kurvat rätt många tests. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, i Sverige stämmer alla skolor med betygen medan alla skolor här betygsätter väldigt annorlunda. Så de kurvar nog testet för att kunna visa vilka som är bäst på just vår skola, eftersom alla skolor har olika. Det känns så konstigt att få ett A+ här utan att plugga inför provet medan jag i Sverige kämpade riktigt mycket inför proven med "mattedeppsöndag", eller vad man ska kalla det. Sverige, ta lärdom!
Känns iallafall bra just nu, även fast ingenting räknas känns det så gryyyyyymt skönt. Jag slappnar av i skolan, låter SUPERKORKAD på lektionerna. Ställer frågor hela tiden. Mina vänner här bli lite förvånad när jag får tillbaka min test/läxor och får bra scores. I love it! Har så mycket roligare!

Juste min fotolärare när han såg min slideshow; "It is so fun to see what all of you did over break, I had no idea you spend time with this family!"
Jag; "Well, I live with them :) "
Mina lärare är bra förvirrade!

Mr Pratt var jätterandom idag och gav mig och Kylee varsin donut som han hade för en art class. Bästa lärarna eller vad?

Idag hände något väldigt speciellt på skolan, överste mannen som styr kom dit!! Okej inte så coolt, ingen vet vem han är men på US History var alla lite undrande så vi kollade upp hur han ser ut och allt haha :) Han är överste rektorn typ, men har hört att han reser runt över världen och intervjuar folk som ska börja på Stevenson... kan vara ett rykte dock! Han är iallafall aldrig på skolan så väldigt sällsynt om man ser honom. Det har att göra med en grej som hände under jullovet som är lite sjukt alltså... Stora samtalsämnet på skolan denna vecka oh yes!

Imorgon är det fredag och sedan långhelg eftersom det är Martin Luther King Jr. Day. Har inga speciella planer, ska antagligen göra något med familjen och kanske shoppa med en kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar