tisdag 8 januari 2013

First day back!

USA <--- Min USAplaylist. Lite alltmöjligt av vad de spelar här, men mest de vi lyssnar på i bilen som jag gillar :)
Jag och katten
Tillbaks i skolan!! Det var mycket roligare dag än vad jag trodde det skulle bli! Superkuligt actually! Minus en fet läxa som jag tack och lov lyckades bli klar med. Hade en ENORM engelskaläxa över lovet vilket jag hade noll aning om. Ojoj. Kunde blivit jobbigt i skolan imorgon hehe.

Aja, skolan var superkul iaf. Fick tusen frågor om Sverige var kul och om jag hade jetlag, man bah hej nej jag bor här. Okej fick kanske fyra sådana frågor så inte superfarligt.

Arkitekturen var intressant, Kylee och Kaya joinade idag så Mr Eyth blev lite förvirrade. Vi visade upp våra stoldesigner, allas stolar var rätt fula och oproffsiga om man jämförde med killen som började, han tar AP Art och allt. Men aja, vad som iallafall kändes grymt är att jag inte tycker det är hemskt att stå inför klassen. Jag var mer besvärad över mina fula stolar än att behöva tala inför klassen, det var kooooolugnt. Så skönt!! Visst gjorde ingen vidare presentation om mina fula stolar (alltså de var fina men ej jämfört med vår ryska konstnär), men var inte nervös alls!!! Förut blev jag alltid otroligt stressad innan med hjärtklappning och allt sånt där trots att jag gjort sånt tusen gånger innan. Bara så ni vet.

Conditioning var kul, älskar att vara snabbare än majoriteten av killarna. En bra känsla helt enkelt!

Vad mer... Min fotolärare pratade bort halva lektionen idag. Ingen engelskalektion idag heller. Lecture i historia var kul, min historialärares lecture är så underhållande!!

Just nu är jag suuuuupertrött. Kunde inte alls sova igår. Efter någon timme flyttade jag min tickande klocka, såg att hunden var inne och när jag släppte ute honom kom katten in. Blev tvungen att få fatt honom vilket han inte ville, blev tvungen att jaga runt honom tillslut jag tillslut fick tag i han. Kulkul! Supertröttis.

Justejustejuste. Jag hade en enorm hemlängtan typ igår (i kombination med att inte kunna somna alls grät jag en skvätt pga var superledsen). Så jag har gett mig själv sociala medier förbud till på fredag. Gäller även allt svenskt som typ nyhetssajter. Det hjälper verkligen! Har tagit bort allt sånt från mobilen och använder inte det på dator. Det är otroligt skönt, samtidigt som det är lite stressande eftersom jag är van vid att jämnt använda sådana saker. Ska försöka hålla i det ett tag nu, smsar viktiga människor här istället.

På math class drar vi kort, idag fick jag Butterfly; A big change is gonna come. Ser framemot det, undrar vad! ;)

Har förresten insett hur beroende jag är av oljud och att jämnt vara omgiven av människor. Idag åt vi vid det mindre bordet i samma rum som tv, eftersom det var football på tv. Vi pratade på som vanligt trots oljud, och jag känner mig så mycket mer hemma vid det bordet haha. Det är nog bara en sådan person jag är.

Nu är det sovdags för mig, nattinatti! Saknar allt därhemma, men älskar allt här med! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar