tisdag 15 januari 2013

Denna vecka...

Petra skrev dessa frågor (typ): Vilka är Annie och Jackie? Vad är ett PR på 5k?
Svar: Annie och Jackie är mina värdsystrar som går på college, så de är inte hemma så ofta. Ett PR på 5k är personligt rekord på fem kilometer :) Ska försöka fixa det!

 Någon frågade tidigare om vi inte har bussar/tunnelbana mm alls här. I de större städerna finns det, där jag bor har vi några bussar. Jag kollade upp det, men bussstationen är rätt långt från där jag bor och de tar ca 1 h och 50 minuter för vad som vanligtvis tar 20 minuter. Så funkar inte så bra för mig. Lite synd, men klarar mig nog!

Tror att den här veckan kommer vara rätt jobbig i skolan. Vi har midterms på fredag, vilket innebär att vi har hundratusen test denna vecka. För mig är det rätt skönt, jag behöver inte göra läxor! Men det jobbiga är att alla pluggar galet. Mattelektionen idag var kaosad, ingen fattade något och vi har prov imorgon. Tycker det är så segt med allting bara, alla pluggarpluggarpluggar. Pratar om vilka college de ska söka till. Snacka om att känna sig utanför, inget räknas för mig här och vet inte riktigt om college här någonsin kan bli verklighet.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, folk på Stevenson är otroligt inne på att plugga. Om tidigare skolorna är pluggiga är det ingenting mot Stevenson. Liksom folk spenderar lunchraster till att plugga. Allt känns lite hopplöst som sagt just nu.

Aja. Allt kommer bli bättre snart, snart börjar vårsporterna och vi har en massa planer.

Denna helg så sov jag över hos en kompis, träffade min liason, såg "Without Limits", gick på Beach Cleanup, gick på konsert och presenterade om Sverige. Konserten som var på lokala gymmet var två av de i bandet svenskar, coolt va?! Först var jag supertveksam att prata med dom, sedan gjorde jag det. Coolt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar