lördag 7 juli 2012

Värdfamilj!



                                                                      ÄNTLIGEN! Jag fick idag veta min värdfamilj, så himla skönt! Ni ser Götgatan på fotot? Jobbade för fullt där. Och vips, bestämmer mig för att ta en andpaus och kollar mailen. Och där finns ett mail om värdfamiljen! Hoppade runt av glädje där, gick faktiskt inget vidare med säljningen förrän efter lunchen men det gjorde inget för jag var så grymt glad! Det känns som jag väntat evigheter. Anledningen till detta är att jag i maj blev uppring av AFS angående placering på g, men skolan jag ska gå på är en privatskola så hade en skypeintervju med dom! Det var också lite krångel, det som jag fick sent igår kväll som gav mig panik var bara att de fått min mammas mail fel, så vi hade inte fått infon innan. Men nu är allt löst, GLÄDJE!

 Jag tänkte skriva lite kort om värdfamiljen, har inte kontaktat dom utan ska göra det imorgon! De är nog inte så bekväma med att skrivas ut här utan att de vet om det. Det är iallafall en mamma och pappa i kanske 55-årsålderna med tre barn varav ett bor hemma. Han som bor hemma är lika gammal som mig och vi ska gå på samma skola. De bor lantligt mellan Salinas och Monterey i California, och skolan ligger i en mindre stad vid kusten. Är så sjukt glad! De verkar ha samma intressen som mig så det känns bara helt sjukt bra!   Det känns verkligen så himla skönt att veta vilka jag ska bo hos, ska bli jättekul att börja ta kontakt med dom nu!
Ni ser fina lakanet som är fint målat? Jag och Nicki kirrade fingerfärg och målade ett lakan, rätt spontant! Ena sidan skulle vara pepp och glädje, den andra lite mer... tvärtom! Fast i slutändan målade vi mest bara på kul. Så jag har lakanet hemma, vilket påminner mig om att jag inte träffat Nicki på snart en månad!!! När vi gick i skolan sågs vi nästan varenda dag, även om vi ibland bara sa hej. Imorgon åker hon och kommer hem om flera veckor. Då jäklar ska vi ses! Du saknas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar