söndag 15 juli 2012

Home sweet home!

Idag var jag lite sjuk så har bara varit hemma, sovit, sett på film och kört lite matte. Standard naturare.

Skojade bara. Behövde göra ett placement test i matte för att se vilken klass jag ska läsa matte med i USA. Och alltså, det var sjukt svårt! Jag går natur i Sverige och har läst 1c och 2c nu i ettan. På de kurserna fick jag grymt bra betyg, men ändå var jag tvungen att lämna flera svar tomma på testet jag gjorde idag. Så Sverige är alltså dåliga på matte. Eller så blev jag dålig sen skolan slutade, but I hope not!

Imorgon ska jag göra sista testet, franska, som nog är lite lättare med lite knäppa ändelser. Ska också ta itu med en rad saker som jag måste fixa innan jag drar iväg till Småland på tisdag.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag såg din kommentar nu när jag äntligen tittade in på bloggen igen.. Wow, det var visst ett tag sedan. Jag blev jätteglad av att höra att du läst den och uppskattat det jag skrivit! :) Ser att du fortfarande är i Sverige, men när åker du? :)
    Haha alltså jag blir så avis, jag vill göra det igen! Läste några av dina inlägg och såg att du varit på ambassaden osv. Waaah, alltså hela den här utbyteskarusellen (förberedelserna inkluderade)är som EN ENDA ASGRYM berg-och dalbana. Man vill bara åka igen, och igen, och igen. :D Blir jätteglad för din skull, är övertygad om att det kommer gå bra!
    Om du har frågor, eller bara vill ha tips eller bara prata av dig med någon som varit i situationen finns jag på msn eller skype, eller facebook för den delen. :)

    Så blev jag nyfiken på ditt jobb också, lät som att du får träffa många från andra länder? Vad är det du jobbar med då? :)

    Lycka till iaf med allt, hoppas vi kan höras av lite! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har uppdaterat bloggen! :) Jag åker den 9e augusti, jättesnart! Alltså jag är sjukt nervös, men det ska också bli grymt kul! Fast det känns fortfarande så overkligt! Jag åker liksom snart, men det går ändå inte riktigt att fatta vad jag har framför mig :)
      Åh tack, kommer säkert komma på frågor sen!

      Jag är försäljare på stan, säljer tidningsprenumerationer så kan egentligen inte sälja till turister, men så fort jag träffar någon turist brukar jag oftast prata med dom ett tag för att höra varifrån dom kommer och så. Har tränat engelskan lite nu :) Kan absolut rekommendera jobbet för att man träffar massa människor, men det är rätt dåligt betalt beroende på vilka man jobbar för. Men skönt att jobba utomhus!

      Radera