fredag 30 november 2012

Thanks for the most amazing week!

Coldplay – Paradise

At the zoo ( en Timon)

Hmm longhorn sheep tror jag! En av mina favvisar

DET FANNS KAKTUSAR!! Lite stolt

Julgran i La Quinta

Hur kul är det inte med en palm bredvid?

DE TOG IN SNÖ!!!!!! HELT GALET

Moi in front of julgran och palmer!

Donna and Jackie i Palm Springs
Cool affär

Vi åkte till en biltvätt under Thanksgiving, helt spontant! Deras soap var regnbågsfärgad!

Vi spelade en massa Skip-Bo, my new favorite game!

På zoo:et i öken!

Giraff! Supergulliga

Palm Springs downtown

Ginger bread house contest at our hotel
RENAR!
Lovet förra veckan var AMAZING! Vi åkte iväg på tisdag till Santa Barbara för att hämta upp Jackie och besöka familjevänner. Jag var sjuk, superjåbigt alltså. Men hursomhelst så var det bra! Fick se var hon bodde och hur UCSB ser ut. Skulle absolut inte ha något emot att plugga där! Vi kollade runt lite och åkte sedan på onsdag ner till Victorville, en stad i öken. Vi åt middag hos Donnas syster Barb, världens trevligaste! Thanksgiving på torsdagen firade vi sedan med Barb och deras mamma som bor på ett hem där. Vi åt en massa mat, spelade spel och hade det trevligt! Mitt under dagen åkte jag, Dan, Josh and Jackie iväg till en cool biltvätt i närheten. Sen var vi tillbaks igen. Vid en sådär fem i nio lämnade vi för att åka till hotellet, och det var ju torsdag=GLEE!!! Donna kom på det så vi körde superfort hem och kollade på Glee hela familjen. En riktigt bra första Thanksgiving, mysigt! Black Friday sedan, jag var frisk!!! Jag, Jackie, Donna and Barb åkte iväg vid 6 på morgonen och det var KAOS. JCP var helt galet, superlånga köer. De hade nog mest sale. Köpte en tröja. Sen så lyckades jag köpa ett par skor för typ 12 dollar och ett par bra hörlurar för 8 dollar, råkade göra sönder mina gamla :( Superkul med Black Friday, även om det mer känns som en kul social grej än grym shopping pga KAOS. Senare på dagen åkte vi vidare till Palm Springs och området därikring. Vi åt lunch downtown, tänkte åka upp i någon bana där men det var superfeta köer! Vi svenskar verkar ju älska köer, men vi hade ingen lust att spendera massa tid där. Så vi var på hotellet, njöt av livet. Spelade Skip-Bo, mitt nya favvospel! Alla spelade :) På kvällen badade vi, var supervarmt ute haha. Lördagen så besökte vi ett uteshoppingplace. GRYMT VARMT!! Hej short, solglasögon och keps. Och solkräm. Vi åkte sedan till ett zoo med en massa afrikanska djur, zebras, giraffes, ostrich och en massa annat. Mycket kul! Loved the longhorn sheep (eller var det goat?? Minns ej!). Efteråt så åkte vi hem en kortis för att sedan dra till ett annat resort, La Quinta. Helt crazy!! De tände julgranen så var packat med folk. Jultomten var där, renar (stackare!) och de hade tagit in snö man kunde åka pulka i!! Fytusan vad galet!! Loved the snow, felt sorry for the reindeer! Sjukt vackert ställe iallafall, enormt och med den fina julgranen bland palmerna i hettan. Juste en kväll hade de gingerbread house contest på vårt hotell, så vi blev superinspirerade så vi har bestämt att ha en hemma!! Kul va??? Taggar julen för fullt! På söndagen skulle vi dra oss uppåt igen. Så vi besökte en art fair typ i downtown Palm Springs, supervacker konst! Och en massa annat, typ smycken som vi tjejer köpte! Vi åkte sedan upp igen till Santa Barbara, lämnade Jackie och spenderade en kväll på hotellet med Subway (MUMS!) och film. Mys! Måndagen åkte vi hem och sen är vardagen i full gång!

Resan var underbar!! Kustremsan vi körde utmed ett tag var så vacker, Thanksgiving och Black Friday var underbart att få uppleva, mycket kul! Palm Springs var så kul, så mycket att se och göra! Loved the whole week!
Not really true though :)
Ni ser bilden ovan?? Det finns en hel del sjuka videos runtom på internet med folk som campar utanför för Black Friday och sedan fightas om saker inomhus för att få saker billigt. Jag måste bara säga att majoriteten av människorna jag såg var otroligt fredliga! ;) Tror allvarligt talat det är väldigt mycket mer en tradition och social grej än fighting över att få alla salesgrejerna. Sen finns det väl några få som kör på nummer två, med att fightas över saker. Men det är inte vad det handlar om! Be Thankful for what you've got!!

Jag vill också bara säga att jag är otroligt Thankful för ungefär typ 10000000 saker! Mamma, pappa, ni är bäst! Tacktacktack för att ni är mina föräldrar och att jag fick åka hit. Tack för all support! Tack till alla andra fina familjemedlemmar för att ni bara är bäst och så supportive! Tänker på er! Tack alla fina vänner därhemma i Sverige, saknar våra fikor!! ;)

2 kommentarer:

  1. Wow, du verkar ha haft ett supertrevligt lov och jag blir jätteglad när jag läser det här. Jag är också väldigt tacksam för många saker! Älskar dig, kram!

    SvaraRadera
  2. Vi längtar till februari då vi får träffas. Kram från alla oss i Segeltorp.

    SvaraRadera