lördag 3 november 2012

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

- Winston Churchill

Costum contest at Halloween. This one is scariest!

Några tjejer hade Easy A. Classy!

Dagen före mitt meet hittade jag denna i en väns rum. Passande!

So all girls did this do their legs...

Made this in our hair...

And this to our faces... (ignore the left side.... heheh)

History project. Obs jag ritade ej

Detta var den bästa Halloweengrejen. Mr O'Hara kommer in i varje klassrum för att ta attendence, men denna dag klädde Richie ut sig till honom och Mr O'Hara till Richie! Det var GALET likt. Vi trodde först Mr O'Hara kom in, men det var Richie! Han med iPaden är Mr O'Hara (Richie) och han med enorma håret är Richie (Mr O'Hara). Jag tog inte detta fotot, snodde från en kompis. Så jäkla bäst!
Lite fina bilder till er! Kolla XCgrejerna ;)

Halloween var grymt! Jag var en pirate som sagt. Många klädde ut sig, mycket fler än spirit week. En Halloweenassembly där folk vann för bästa utklädnad. Richie och Mr O'Hara vann i en kategori, men i riktigta faculte kategorin vann min historielärare. Han var utklädd till en liten 2åring som skulle föreställa en lärares dotter, sen var en elev själva läraren. BÄST! Mr Kemmerer rakade bort sin mustasch för detta. Hängivet! En kille var teletubbie och vad mer... allt möjligt fanns det! En i mitt XC team var en banan. Min coach var riddare. Andrecoachen var galen science person.

Under XC practice den dagen jagade en kille med hatt bananen. En helt normal dag på Stevenson... Kan väl tillägga att banan sprang i banandräkten during practice!

På Halloweenkvällen var vi hos familjevänner. Det var mycket trevligt, det kommer trick or treating kids var femte minut!!!!!! Otroligt coolt!!!!

Ähum okej idag!!! Var grymt!!! Mitt självförtroende är på topp, jag var bara så glad över allt liksom. Flow. Jag ska vara såhär varje dag från och med nu. Såg ni vår fina poster?? Historieprojektet, Election of 1832. 100% på matteprovet trots pluggat noll till det! Vad mer... Vet inte. Men allt var toppen! I just wanna keep this feeling!

Folk har förresten börjat övertala mig att stanna här... Många tror att jag verkligen applied för denna school, vilket de tyska eleverna gör. Det är gulligt av alla att försöka få mig att stanna, men det är så svårt att tänka mig att jag ska hem. Alla internationella kommer liksom att gå på college här. Just nu skulle jag verkligen vilja det, men att leva i en dröm kan man inte göra för alltid. Snart kommer high school-livet kännas mer verkligt. Alla andra ungdomar är inte superexcited varje dag direkt liksom. Dessutom skulle jag nog aldrig kunna klara mig utan er därhemma i Sverige ;) <3

Enda dåliga med denna toppendag idag var practice. Jag var såååå excited för en sista run med teamet. Men. Vi gick till the lecture hall, nominerade lite MVP och skrev lite utvärdering. NO BEACH RUN!! Coach pratade inte glatt om gårdagen heller. Så jag var lite besviken. Men vi har faktiskt hela 5 löpare vidare till CCS nästa vecka, så jag ska dit och kolla. 2 december har vi banquet också.

Denna kväll har vi haft trevlig familjemiddag och sett på The Hungergames. Imorgon blir det shopping (längtat hela veckan!!) och på kvällen måste vi gå på skolteatern. Har fet engelskaessay till måndag som ger mig ångest. Söndag har vi AFSthing. Puss godnatt kram

PS alltså om ni undrar varför jag överanvänder quotes så är det för att det är sååå amerikanskt. eller okej, vi har dagens quote i math class. dessutom känns det otroligt motivational för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar