måndag 5 november 2012

"Life is not about how many breaths you take, but about how many moments in life that take your breath away"

Luisa

Starbucks

Hand sanitizers from Bath and Beyond. Pappa, jag har börjat använda det! Stolt??!! Mest för att kranvattnet här inte känns superfresh jämfört med Sverige

Shopping! Love it





Folk har på sig badkläder i bakgrunden. Så ni vet ;)

Halloween
Igår vad det shopping! Gjorde så mycket kap alltså. Jeansshorts för 3 dollar! Runt 21 kronor liksom. Hollister hade sale också, byxor för 15 dollar och långärmade för 15 dollar. Galet. Älskar Bath and Beyond, deras hand sanitizers!!!!!! Love it! Vi shoppade nonstop i ett par timmar för att sedan njuta av Starbucks. På kvällen var vi tvungna att gå på skolans play, Our Town. Grymt bra!! Mycket imponerad av dem.

Idag åkte vi till Big Sur tidigt för breakfest. Vi åkte sedan till lite olika ställen, massa art och böcker. Sedan åkte vi till en strand och alltså jag kan ej fatta att det är november!!! 30gradig värme, en dag på stranden. Vanligtvis brukar det blåsa på stranden där, men inte idag. Njöt som bara den, dock hade min värdmamma varnat mig att de kunde bli kallt, så alla hade jeans på sig! Badade fötterna ändå, har sand och salt överallt nu. Big Sur var förresten det vackraste jag sett! It takes your breath away!

Nu ska jag fortsätta med min essay på The Crucible. Orkar inte :((( Tack och lov är det bara 2 sidor double spaced, ej single som jag trodde. Om någon timme åker vi till en AFS grej. Det är potluck, sen ska Luisa och Masha hålla sin presentationer. Superexcited!

Imorgon är det skola igen, jag är grymt taggad! Soccer börjar imorgon, blir väl spännande! Har inte nuddat en fotboll på evigheter... Kan ju iallafall springa! ;)

2 kommentarer:

  1. Wow, vilka fina bilder från stranden! Åkte ni Highway 1 till Big Sur? Där vi ska springa sen? Och handsprit, that's my girl!

    Det blir spännande att börja på fotbollen. Här är allsvenskan precis slut och Elfsborg ( Borås) vann.

    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Shop til your drop! Vi ska försöka komma runt sportlovet.
    Kram mamma

    SvaraRadera