onsdag 28 november 2012

Hemma igen!

Är hemma igen efter världens bästaste höstlov! Vill berätta alltalltallt och lägga upp tusentals bilder, men har en del läxor att ta itu med!

Jag hade skola idag, det var så segt. Klasserna var rätt sega, vi drog igång med en massa arbete direkt och har redan fått tusen läxor. Har dessutom svårt att bestämma hur jag ska göra med vinteraktivitet/sport. Jag började ju med JV soccer, men klarar allvarligt talat inte av att spela fotboll med freshmansen. Det funkar inte, de var så omogna och eftersom soccer är en enormt stor lagsport känner jag inte för att spela med dom. Så nu har jag lite beslutsångest vad jag ska välja. Pebble Beach är ju känd för sina golfbanor, så golf hade ju varit perfekt, förutom det faktum att jag vill ha mer fysiskt aktivitet och inte har så mycket tålamod. Det finns tennis, rock climbing och sen en rad andra saker. Kan väl inte direkt påstå att jag känner mig supermanad på någon av dem, vill mest ha något kul med trevliga människor där. Funderar nu på rock climbing, jag är extremt höjdrädd så det vore iallafall en utmaning! Dock är jag rädd att typ inte tycka om det och vara superotaggad på det och så. Behöver verkligen något att se framemot vissa dagar när man har hemlängtan och allt känns segt! Idag var verkligen en sådan dag, grått, kallt och inte många glada människor. Saknar sol, värme och XC!

2 kommentarer:

  1. Hej Matilda!
    Vad kul att ditt lov har varit bra. Jag ser fram emot att höra mera och se lite bilder.

    Förstår att det är svårt att välja aktivitet. Finns det några andra konditionsaktiviteter? Cykling, rodd? Klättring låter ju kul också.

    Kram
    Pappa

    SvaraRadera
  2. .....brukar ju vara fina mat och fikaställen på golfbanor. Ta med det i dina funderingar :) Jag tänker ofta på dej, hoppas att du känner det.

    Kraaam Annika

    SvaraRadera