fredag 28 december 2012

We went skiing! And we were snowed in!!!

Igår åkte vi äntligen skidor!!! Det var superkul!!! Vi åkte skidor i Squaw (spelling?) där OS tidigare varit. Coolt! Skidåkningen där var helt fantastisk! De flesta backar var rätt långa och inte alls isigt, snarare lite puckelpist på vissa ställen. Så jag är helt slut i benen! Superkul!!!
Det var väldigt vackert, man såg ut över Lake Tahoe på vissa ställen.

På kvällen åt vid middag hos några vänner till familjen. Mamman i familjen var svenskättad från Öland, tror hennes grandfather var därifrån. Så hon och hennes bror frågade mig tusen saker. Kroppkakor, kardemumma mm. De hade försökt göra kroppkakor i flera år men aldrig lyckats, om någon vet hur man gör kan ni säga till mig! Vi spelade en massa biljard, jag träffar knappt den vita bollen och det var en victory varje gång jag skjöt den rätt. Jag och Jackie var på lag, på något otroligt sätt vann vi två gånger!! Vårt motståndarlag var sååå mycket bättre, haha.
Det var kul, familjen visste en massa svenska saker och hade gjort spritskakor (jag ba vaaaa?????). De var nästan mer svenska än jag!! Love meeting Swedish-American people! Min svenska vän i skolan har köpt julmust på IKEA åt mig så kan låta min amerikanska familj smaka på det!

Hmm juste i förrgår var vi snowed in!! Eller typ. Plogbilen hade inte kommit och vinterdäcken här är inte lika bra som de vi använder I guess. Vi hade mat, men saknade viktiga saker som CREAM CHEESE!!! Tillslut var vägen plogad och allt gick bra. Coolt iallafall att ha varit snowed in! Sort of.

Idag ska vi typ ta det lugnt, prova en massa amerikanska grejer som typ pretzels och centerchoklad (eller det heter rolos here) och kanske go sleding Alltså åka pulka.

1 kommentar:

  1. Hej Matilda.....
    ....och tack snälla du för ditt fina brev och julkort. Vi blev så glada!!! Jag tänker ofta på dej.

    Stor kram Annika

    SvaraRadera