onsdag 5 december 2012

Smile

Jul i sommarvärme

De gömmer sig!

Hårstilsaken ;)

Barb, Pam and Donna

Turkiet

Thailand

Kuwait


Photo assignment rain

Hudson in the rain

Alltså oj vad jag har att berätta. Ska försöka fatta mig kort!
Fredag – Jag och Josh besökte SPCA efter skolan. Ett hem för djur som blivit övergivna/lämnade. Så söta!! Ville ta hem varandra en. Så gulliga. Finns massa såna hem, ska volontära och besöka lite har jag planerat med Masha. På kvällen kom Donnas syster upp och det var trevlans!

Lördag – Hmm okej. På dagen förberedde vi utbytisar oss för vår skit på talangjakten. OKEJ SKIT=sketch. Inte skit liksom. Det var trevligt! På kvällen åkte familjen upp till San Jose där vi firade Donnas andra systers 70årsdag!! Superkul!! Tre personer som kom upp dit visste inte Pam om skulle komma, så de gömde sig och hon blev superglad när de var där! Supertrevlig familj!! Donna och Barb hade förberett ett sorts framträdande om Pams hårstilar genom åren. Kan inte riktigt beskriva hur det var, men hilarious! Vi kom hem jättesent efter en trevlig kväll. Vilken underbar familj!

Söndag – Hmm. Juste!!! Lite läxor. Göra köttbullar. AFS Holiday Potluck, vi kom en timme sent hehe. Men okej vissa italienare kom inte alls! Så vi hade vår talangjakt. Vi europeer hade vår skit. Vissa länder hade sina danser, blev lite småledsen eftersom Sverige inte riktigt har några speciella danser/kläder vad jag kunde komma på. Mycket sad! Dessutom kan jag inte sjunga/dansa vilket alla verkar kunna här! Så under resten av året ska jag hitta någon talang jag har! Spännande va? Anyway superkul och lite emotional pga Benjamin från Chile åker hem snart. Smiley! Alltså han ler hela tiden! 
Efteråt åkte vi till min skola för att gå på en XC banquet. Vi var rätt sena, men det var nog bra eftersom allt pågick i en evighet! Först åt man en massa mat, sedan såg vi ett HEMSKT bildspel från våra tävlingar. Okej, fina bilder men tänk på alla fina ansikten man visar.  Not okay. Lite kul kanske då! Efteråt så delade de ut awards/diplom. De höll ett kort tal om varje person, otroligt fin ceremoni eftersom alla blev uppmärksammade! Efter så höll några seniors små korta tal till laget/coach. Ett var något i stil med; ”I början var vi inte ett team, men vi utvecklade till det”. Sen var det en, ungefär såhär; ”Kom ihåg att vi alltid kommer att vara ett team, när vi ser varandra i skolan eller på stan”. Tyckte det hela var väldigt högtidligt och känslosamt, tror vi aldrig hade gjort något sådant i Sverige!

Förlåt för min otroligt röriga text. That's just how I am! Okej, från och med nästa inlägg ska jag skriva BRA inlägg. Känner att mina kunskaper i att skriva blir sämre och sämre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar