onsdag 26 december 2012

Let's say I am a mix of California relaxed and myself

Straight No Chaser – The Christmas Can-Can SHOPPING SHOPPING SHOPPING!
HEJHEJHEJ

Sitter i köket och är helt övertaggad på allt (usch vad jobbigt)
Idag firade vi Leemas. Det var superkult!! Igår öppnade vi paket, först någon annans sen blunda och öppna. Idag gjorde vi normalt imorse, alla i pyjamas. California relaxed! Jag är så glad för mina julklappar, allt är så genomtänkt och gulligt!! Min familj verkade tycka om sina saker också :)

I lördags skypade jag med pappas släkt och igår med mammas under julfirandet, kulkul! Saknar alla därhemma såhär under julen, mest grejen med Kalle Anka, julmat och allt. Men Leemas var allt som mina tidigare jular inte varit, which I love!! Lite crazy och otraditionellt, fun!!

Idag har vi annars lekt en massa i snön. Kulkul!! Okej, det blev lite kaosat. Men ändå!! Det har snöat hela dagen.

Imorgon ska vi kanskekanske åka skidor. Eller torsdag. Det ska vara snöstorm här. Grejen är att ni som känner mig vet hur det är med mig och skidåkning. I love it super much och blir lite helt galen. Speciellt här, det är liksom ett helt nytt place för mig. Så jag är helt övertaggad och har lite svårt att slappna av. Lite småjobbigt haha. Dessutom är jag helt utvilad, sov nästan hela dagen igår i bilen och framför "Home Alone". Det är liksom Matilda i kvadrat!! Helt galet!!
So in the US you write letters to Santa Claus and leave cookies for him. We wrote to Father and Mother Leemas! (Annie and Jackie are so funny!) He also wrote a letter back to us and ate almost all cookies. I ate the rest!

The view I had when I woke up from my bed. How pretty?? :)

Jag gjorde en snölykta som är helt sönder pga snöfall!
Läste igenom senaste inläggen om Leemas och inser att man måste tycka vi är lite småknäppa. Vi firade alltså en traditionell jul, de döpte bara om den lite eftersom de har så skojiga traditioner. Det låter lite galet såklart. Jul med min värdfamilj, det är Leemas! I love it!

1 kommentar:

  1. Åh, när jag läser din blogg blir jag ännu mer sugen på att åka till USA som utbytes student!
    Min vän ska till Kalifornien i år, tror hon åker dit i Juni och ska bo i 12 månader. Fett kul. Tyvärr är det lite för sent för mig att boka in på något bra ställe där jag verkligen vill hamna, men nästa år! Skulle du kunna mejla mig och berätta lite om du vet några bra stipendium att söka till och alla sorters bra utbytes hemsidor/företag du känner till? Skulle blivit enormt tacksam. Ha det toppen i USA den stunden du är kvar! (ljusrosa@hotmail.com)

    SvaraRadera