måndag 22 april 2013

Yosemite!

The Head And The Heart – Down In The Valley
Fotat by me and edit by me :)
Yosemite var amazing!! Vi kom hem igår, var där mellan fredag och söndag alltså. Så himla vackert! I fredags kom vi dit på eftermiddagen, gick en kort promenad och åt en god middag. Spelade en massa Skipbo! Josh vann båda gångerna haha, jag och Dan är superseriösa när vi spelar så vi båda försökte vinna. I lördags gick vi upp vid 6.30 för en heldag! På morgonen efter god frukost gick vi på en fototur. Fotografen Ansel Adams är väldigt känd för sin fotografier från Yosemite. Det var bra, man fick en massa tips och de visade en massa platser. Vi gick sedan till Lower Yosemite Falls, helt amazing!! På eftermiddag gick jag och Donna ut på hike. Vi tog bussen runt (public transport!!) till trail head, hikade sedan upp till Mirror Lake och sedan tillbaks till hotellet. Träffade Dan påvägen så vi kollade in lite vattenfall. Mitt ben gör ont när jag går mycket så vi tog det rätt lugnt, men någon gång vill jag absolut ut på lång hiketur där! Så vackert!! På kvällen åt vi i en finfin dining hall där man skulle vara uppklädd, lite coolt! Man fick inte ha tshirt eller tank top utan blus eller klänning gällde. Min kompis Catherine var där med sin familj så vi såg henne.
The dining hall, här för breakfest
Igår, söndag, gick vi upp tidigt igen för att ta en cykeltur i Yosemite med hela familjen. Så vi hyrde cyklar och cyklade runt. På ett ställe hade vi hela bilvägen för oss själva, så himla häftigt med miljön runtomkring! Jag fyller ju 18 om 2 veckor, och alla under 18 var tvungna att ha hjälm... Min vbror fyllde år för någon månad sen så jag var den enda!!
Var tvungen att posa lite med hjälmen!
Efter cykling tog vi en liten promenad och åkte sedan hem. Yosemite var så himla fint!! Är så glad att jag fick åka dit :)

Igår när vi kom hem var det vindstilla och sol, så solade ute och trots solkräm och att klockan var 5 på eftermiddagen brände jag mig. Idag är jag ledig igen, skolan börjar imorgon igen så har en massa arbete jag måste göra :((( Inte så mycket men history paper är supersvårt!! Har även träning idag, vet inte om jag ska gå eftersom jag inte kan springa. Kanske hittar på något annat :) Vädret är sjukt fint just nu, det brukar alltid vara sol här men ofta blåsigt men idag är det vindstilla!

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara upplevelser! Hoppas Du snart blir helt bra i Ditt ben.
    Kram från Björnstigen

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Håller med ovanstående, vilka underbara upplevelser du får vara med om!
    Jag har klickat runt lite på in blogg i några dagar nu.
    Jag är lite smått avis på ditt liv just nu kan jag erkänna, hehe.

    Jag tänkte ställa dig en liten fråga, har du någon mail som man kan maila dig på?
    Min sambo (som tidigare varit bosatt i USA) och jag har pratat i över ett år nu om att flytta till USA. Jag är självklart lite feg och tvekar därför lite. Men tänkte att man kanske kunde få lite svar på sina frågor genom att prata med någon som flyttat från Sverige till USA under en längre tid.
    Om du har lust att svara på lite frågor, så klart!
    Det är mest språket och så som bekymrar mig :$

    Hoppas allt annars är bra med dig och att du har en fantastisk tid i USA,
    MVH Néa.

    SvaraRadera