torsdag 25 april 2013

Klantiga jag...

Vissa verkar ha frågor till mig, ni kan email mig här så kan jag svara på dom! Eller kommentera :)

Gick på träningen i måndags, sjukt varm dag. Öppna fönster och allt. Påväg ner till Pebble Beach blev det dimmigt och kallt precis vid gaten. Helt galet vilken skillnad!! Hade på en del solkräm eftersom det var så varmt ute där vi bor. Inte supermycket folk på träningen men det var trevligt att se alla som var där! Jag gick typ 2,5 miles på träningen eftersom jag kan gå och gjorde 300 reps av core.

Igår var första skoldagen back after long weekend!! Jag var rätt taggad på skola. GISSA VAD SOM HÄNDER?? I första klassen, arkitektur bygger vi modeller av hus. 20 minuter in i klassen slinter jag med the exactoknife. Händer ungefär en gång varannan vecka och vanligtvis brukar det gå rätt bra. Denna gång skar jag mig rätt djup i fingret. Trodde först det var lugnt, men sedan behövde jag gå till nurse och fråga om hon kunde fixa något. Hon tyckte det var så djupt att jag borde sy! Så min värdmamma fick plocka upp mig på skolan och vi åkte till en urgent care där jag var i ca 2timmar? I slutändan blev det bara tejp i ett par dagar. Så himla himla klumpigt av mig!! Hela min klass full av endast killar tycker jag inte kan hantera knivar och jag håller väl med... Ska ta det ännu lugnare nu! Så missade jättemånga lektioner igår, var rätt segt :( Missade även min lunchperiod så gick dit en annan period.

En kompis blev frågad till prom, killen skrev PROM? på hennes fönster till hennes dorm room! Så gulligt!!

Hmm annars händer inte så mycket. Fattar noll av matten. Stabilt. Assembly idag, inte särskilt mycket där inte heller. Eller jo. Idag var det Day of Silence! Är basically en grej då folk kan välja att vara tysta för att uppmärksamma HBTQpersoner som inte kan vara öppna med det, som jag förstod det. Jag tror att jag bara träffade tre personer som genomförde det, var lite komiskt. Det gjorde en massa handrörelser för att prata! I klasserna ska man helst prata för att delta, men i tex matte/historialecture går det bra att vara tyst men i min biologiklass var man tvungen att prata för att genomföra labben. Rätt bra event om fler hade deltagit, känns definitivt som något skolor i Sverige skulle nappa på (hello Södra).

Idag efter skolan var det ett Lacrosse game (LAX) mot Carmel (våra rivaler). Vi förlorade senaste gången så denna gång ville de absolut vinna. De gjorde announcement på assembly om det och allt, bjöd på cupcakes!! Yummy!! Jag gick dit efter practice och kollade tillsammans med några friends from track. Min värdbror spelar och mina värdföräldrar var där för att ge dom snacks efteråt. Denna gång vann vi!! På hemmaplan! Kulkul!! Jag och vänner från track skojade lite om hur de får ribs eller pizza efter deras matcher, vi är glada om vi typ får ett äpple... Haha. Och vi har ändå bara ett meet per vecka!!
This morning on our driveway, so foggy!!!

LAX Stevenson vs Carmel at home

Stevenson cupcake <3
Imorgon har vi vårt nästsista meet! Jag kan fortfarande inte springa, sprang några få strides idag och gjorde ont på de sista. Hoppashoppashoppas jag kan springa det sista! Jag tänkte iallafall åka med, det är i PG och tycker om att heja!

Juste okay om min värdbror går in här: CONGRATS JOSH ON YOUR COLLEGE DECISION!!!!!!!! IT IS SO GREAT AND I WILL COME AND VISIT YOU!!!!! SO COOL!!!
Han berättade genom att sätta på en bumper sticker på Dans car så gick vi sedan ut och kollade :) Dan hade nämligen stickers på sin gamla car med alla skolor hans barn gått på och han gått på. Så himla kul!! Bumper stickers är jätttestort här btw och jag tycker vi ska ha en massa i Sverige med :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar