söndag 24 mars 2013

No pain, no gain! ;)

Lite bilder från veckan!
Mud Run

Efteråt




Duscha ute i kallllllt vatten!

i bussen påväg hem från meetet; sätena är otroligt obekväma i am skolbuss!!! Tori satt mittemot

before and after

utanför fönstret

so true!

Inne i en amerikansk skolbuss
En kul vecka i skolan och en rätt bra helg so far! Track och läxor tar upp all min tid efter skolan. På kvällarna är jag helt slut så har till och med lyckats missa två historialäxor! Läraren verkade inget vidare glad hehe... Skaffade lite nya lunchkompisar som jag trivs bättre med! Minns knappt annars vad som har hänt i skolan. Eller jo, igår kväll var det Sadie's vilket är en dans när tjejerna frågar killarna. Det var mest freshman's och sophomore's som gick så jag försökte få mina vänner i de klasserna att fråga någon. De gjorde det tyvärr inte :( Men många frågade på assembly och sånt, rätt skoj! Själv hade jag världens stelaste ögonblick i architecture (med bara killar ofc) då Mr Pratt försökte få mig att fråga någon och gluegunkillarna sa att de var absolut lediga. Hahahahha fast näeee.

I torsdags hade vi vårat andra meet nere i King City! Det är 1,5h dit från vår skola så roadtrip! Skolbussarna är otroligt obekväma, tog lite foton inuti men ska försöka ta från utsidan next time! + från track meetet. Anywayyyyys. Vi kom dit och dirr började jag, Charlotte and Adam värma upp inför 1600m. KUL. Vindigt och varmt därnere. The track was blue!! Nervös som tusan! Vi sprang loppet och tack var encouragement från en King City löpare PRade jag igen på typ 7.06. Ingen bra tid compared to the other girls, men med tanke på min förra tid + vind var det okej. Fast lol jag kom tillbaks från loppet och coach började snacka med oss om våra varvtider, han sa att mitt första varv var terrible och han var förvånad över ett PR med ett sånt varv. Thanks coach! Sedan så kollade jag på alla andra och hejade på! En av våra bra långdistanslöpare sprang 400m och kom tre totalt, rätt ballt!
Jag var uppsignad på 3200m, 8 varv runt och ville absolut inte göra det. Nästa sist eventet, skrev mest upp mig för att jag gjorde så få förra gången. Gick till coach och försökte komma med ursäkter (alltså oj vad jag är ärlig!). Han sa tillslut göra det för laget och ta det som en träning. Trots det funderade jag på att lämna stadium/the track/the football field när det var dags för 3200m, så ogärna ville jag göra det! Ställde mig iallafall på den där förbannade startlinjen för 3200m och gjorde det. Coach stod vid en kurvan och gav mig instruktioner "pass that girl" redan på andra varvet, haha kul. Hela mitt lag hejade på eftersom det var det enda eventet som pågick, rätt coolt! Jag sprang iallafall på och hade bra form och sånt. Trevlans. Hela loppet var rätt soft tills sista varvet då coach sa åt mig att öka tempot och typ sprinta 300m, liksom NEJ?? När jag kom i mål var jag så sjuuuukt glad! Så otroligt avslappnad när jag sprang, vilket är nog pga att jag inte brydde mig alls om hur det gick! Tiden var inte vidare haha, strax under 16min. Många tjejer var rätt långsamme så jag kom 5a utav 8a. Ska absolut göra detta event nästa gång med!! Direkt efter är det 4x400, efter the 3200m körs med både killar o tjejer i samma heat. Så jag kom tillbaks, hade druckit noll vatten och medan all tjejer från 3200m gick av banan stannade jag kvar. Charlotte körde första, Sarah andra, jag tredje och denna gång Tori på fjärde. Tori är en sprinter och gjorde sjukt bra ifrån sig för att aldrig ha sprungit 400m! Vi kom sist denna gång med, jag var mest glad  över att jag klarade att springa! Våra sträcktider var rätt lika, de andra tjejerna har spikes så jag var sjukt glad att jag nästan kunde matcha dom med mina asics. Killaget förlorade också :( De hade satsat rätt mycket på det men en av dom var hemma och var sjuk.
Bussfärden hem var så rolig, alla var så himla glad!! Alla vi tjejer är nya på track och ingen vinner direkt, men vi är ändå sjukt glada! Vet inte hur många personer jag träffade var imponerade över först 3200m och sedan 4x400m dirr efter.
Track är så sjukt kul och jag är sjukt taggad för nästa vecka! Tori tyckte om the relay we did så nästa vecka kommer hon nog också göra det med oss.

Juste haha så vår coach är så in shape så det är insane. Mellan loppen gjorde han coreövningar, inte normala utan rätt knäppa övningar. Så vi funderar på att smygfota honom och sedan göra en tröja kring det haha! Han är grym och seriöst mer in shape än alla oss trots att han är runt 60 (?).

I fredags hade min värdbror lite kompisar över för smore's at the fire table. Jag känner två av dom från track och alla vet typ vem jag är (famous! ;) ) så jag var också med. Rätt trevligt! Vissa av dom var lite nöörrdiga, men schyssta! Jag tog ut Djungelvrål och Turkisk peppar och lät alla smaka. SJUKT KUL! Alltid en succé haha.

Igår morse sprang jag the Big Sur Mud Run! Jag skulle gjort det med Kaya, men i slutändan blev det bara jag (hon värderade nog sin sömn mer haha). Klockan 7 lämnade vi hemmet och klockan 8.20 startade jag. 5,3 miles=8,5km. Det var en massa mud pits along the way, militärer hejade på eftersom det var på en gammal militärbas, de tvingade oss göra armhävning och sånt, klättra upp över 1,60m plankväggar. Grymt kul! Leran var inte jättemuddy men det var skoj! Rätt många som gav sig ut på detta var otroligt otränade och gick, men en del sprang såklart. Coolt iaf att ha gjort det!!

Idag ska jag träffa Masha och Luisa, har inte sett de på 100 år och de kommer också bli offer för min photo assignment! Ikväll har vi AFSmeeting så måste baka. Och göra läxor. hehe hur ska jag hinna??

3 kommentarer:

  1. Du klarar allt! Påskbre3v kommer1 kram från Björnstigen

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du hinner med att göra mycket saker!
    Mud run verkar kul men lerigt, ungefär som tjur ruset här.
    Och du sprang tre race på en kväll, det var tufft! Bra jobbat!
    Kul att se alla bilder. Är skolbussarna så där gula som i alla filmer?

    Kram
    P

    SvaraRadera
  3. Du borde börja kolla på The Carrie Diaries!
    Det är verkligen en jätte jätte bra TV-serie som handlar om Carrie Bradshaws (från Sex and the city) liv som tonåring!!

    Ett varmt tips verkligen och den är så mycket bättre än vad man trodde att den skulle vara!

    Det går på Måndagar i USA :-)

    SvaraRadera