onsdag 20 februari 2013

Finals Week :(

Swedish House Mafia – Don't You Worry Child (feat. John Martin)

Mitt ogillande av finals är STORT!!! Det är inte särskilt svåra, men det är otroligt tråkiga och det händer inte så mycket i skolan. Liksom vi gör våra prov, sedan är skoldagen över.
Igår hade jag engelska och matte. Min engelskalärare hjälpte mig i måndags att förstå hur essayen ska vara uppbyggd, jag har fått superdåliga bedömningar på mina essays och det vill jag ändra! Jag skrev engelskan i matsalen och hon hade en kopia för lite, så jag och en annan kille satt utan prov till 9.20, great... Nej men jag blev klar i tid så det var lugnt! Matten sedan var lite förvirrande haha, har verkligen inte pluggat till någonting och hade glömt en del. Idag var det US History som jag haft en del problem med så var lite småorolig men tror det gick bra! Finals här är mellan 10-25% av din grade tror jag, 2h långa. En stor del av proven är multiple choice, men det är ibland rätt svårt faktiskt. Lärarna är stenhårda och om du fuskar kan du blir utkastad från skolan om det är allvarligt. Så idag på US History hade vi våra laptops och om vi typ bytte sida för att fixa något med musiken på datorn kunde vi behöva lämna the final. Så när min musik stoppade satt jag där utan musik resten av provet.

Juste Mr Kemmerer, US History, lät oss kasta penna och om någon prickade behövde vi inte ta finalen! Det var sjuuuuukt nära, men icke denna gång! Kanske i vår :)

Igår hade vi optional track practice, bara jag och 4 freshman's där haha. OVÄRT. De är supergulliga och snälla, men lite omogna. Efter lovet kommer hela laget dit, det blir roligare då! Anyways, coach Thayer kom inte ens igår för han höll på med sin final + det var drizzling. Så jag gjorde samma workout som sprintersna, vilket är vad jag gjort innan fast hälften så långt... MEN. Det börjar ösregna! Så vi fick avbryta träningen, stretchade under taket och sedan när vi var klara slutade det regna, kuuuul.

Idag hade vi också optional practice, men typ ingen annan ska gå och jag orkar inte vänta i skolan 3,5 h så jag åkte hem. Idag började vi nämligen 10 med final så gissa vad jag gjorde i morse??? SPRANG. Ni hörde rätt. You know all those crazy running people you see at like 7am? Today I was one of them! Kinda proud alltså. Sprang inte särskilt långt faktiskt, den vanliga rundan på typ 22 minuter men jag var superpigg sedan :) Nu på eftermiddagen behöver jag plugga lite inför min biologifinal, men tänkte ge mig ut på en runda också! Soligt ute nu.

Sporten är en så stor del av livet här! Helt knasigt! De flesta är super in shape, och vi har ju sport varje dag efter skolan liksom! Sedan kollar alla på baseball och football med sina familjer, kulkul!! Love sports!

MIN FAMILJ KOMMER TILL SAN FRANSISCO IDAG!!! Och på lördag till Carmel!!! Så har haft svårt att slappna av, är så excited!!!!!!!!!!!!
Mina springskor från jag köpte dem tills nu, najs haha.

Vi köpte Slurpee påväg hem i lördags, mums!!

Powderpuff!! Makes no sense at all haha

Springrundan imorse. Det är snö på bergen nu!!

RiRi imorse <3
Juste kom på en grej jag glömt!! På Superbowl är nästan reklamerna det alla snackar om (och den sorgliga förlusten!!) dagen efter. Så tänkte lägga upp en video från youtube med några av dem. Kolla!

1 kommentar:

  1. Hej! Skulle du kunna lägga in en bild på ditt hus och ditt rum o inuti huset, så man får se lite hur amerikanska hus ser ut o så man vet.ungefär vad man kan jämföra med till man själv åker?;)

    SvaraRadera