lördag 1 juni 2013

LIKE ACTUALLY - last week of school

Oredigerad men såhär ser det typ ut. Joseph med sitt diplom för att ta foto och Josh kommer upp för att ta emot sitt.
SÅ COOLT!!!
Josh


Jag och Josh


Josh med några kompisar haha

Jag och Iris <3 Så otroligt bra support!! She's the best!

Jag, Josh och Coach Young. Bästa människan på hela skolan. Hade honom för conditioning men han är också athletic director så han vilka alla är. Josh's lacrosse coach också!


Jag och Coach Thayer, min XC och trackcoach 
Hade min heels från prom, mest för att mina ben ser flawless ut i dom alltså hehe
Vårt history project

Fixade i huset för Josh's graduation med hans mostrar. FUN!

Några finingar jag sa hejdå till i torsdags. I ordning uppifrån ner, vänster till höger: Jag, Vanessa, Kristy (CML+advising), jag, Anne and Henny (biology, best Germans!!!), Charlotte, jag, Bailey (gjorde både track och XC med dessa fina freshman... kommer sakna dom!!), jag, Amelia and Jensen (Amelia är min halvsvenska vän och Jensen är väldens underbaraste freshman... vi överlevde CML haha), Alice and I (gjorde track, hon är så sweet så det finns inte!!!)
Sa även hejdå till tusen andra... so sad

Haha well not for me!! ;) Gjorde intervaller upp för backen tidigare i veckan.... så jobbigt!!

Graduation var här btw och the majority of our assemblies. love it! <3

sprang igenom library för att komma till mitt skåp på torsdagen och passade på att ta ett kort. spenderade större delen av mina frees här (okej tog kort på den oseriösa delen med fåtöljer haha. borden är i andra ändan)

här hängde alla juniors
Okej. Wow. Kan väl börja med förra helgen då det var graduation för alla seniors, alltså min värdbror!

Graduation Weekend - Mina värdföräldrar var bortresta för att gå på min värdsyrras college graduation i New York så Donnas systrar + en svåger kom ner för att vara med oss. De är superroliga så var grymt kul! Seniorsen här åker till Disneyland btw före graduation... de något som heter Grad Night så alla möjliga skolor åker. Anywayssss. På lördags fixade jag och Donna's systrar lite inför söndagen... På kvällen sedan så åkte vi till kyrkan vi har bredvid skolan där det var Baccaleurete. Det är en kyrkgrej för seniors så vi var där hela familjen. Det var lite texter lästa och sedan höll en präst ett tal. Det var en cool grej, väldigt högtidligt! Min skola har också en school prayer (det är en privatskola så det är okej att ha lite religion) så vi sa den där också. På söndag morgon gick alla utom Josh upp vid 7. Vi dekorerade köket, hallen, matrummet och hans bil med ballonger för att fira graduation. Vi skrev något på alla ballonger också! Ballongerna var vita och banden var gröna (skolfärger). Han blev inte särskilt förvånad av det inne men utomhus blev han väldigt förvånad och glad! Vi var på skolan vid 11 för att få bra platser och sedan vid 1 började graduation. Det var utanför Rosen i the amphiteater, stolar uppställda överallt. Seniorsen gick in en och en. Det var sedan en massa tal av personer med stor betydelse för skolan. En gammal graduate som var succesfull höll ett långt tal om att följa drömmar och sedan hade en valedictorian ett tal. Valedictorian är den som går ut med högst betyg, alltså högst GPA (grade point average). Hans tal var sjukt bra!! Tyckte om hans tal mest av alla tal vi hörde. Efteråt gick alla upp på scenen namn efter namn för att ta emot diploma. Två awards delades ut under ceremonien, en av dom gick till min favvolärare Ms Denny!!! Så glad!! Efter ceremonin kastade alla sina hattar och allt var över. Alla graduates samlades på ett ställde, massa foton mm. Josh tog av sig sin cap and gown rätt fort så jag provade den och posade lite haha. Vi gick runt lite kort för att ta kort med folk, det var människor överallt. Senior class är nog den jag känner minst personer i så tog bara foto med Iris och två av coaches. Vi åkte sedan hem för middag med familjen. På kvällen åkte Josh och en del andra seniors iväg på Senior Cruise (i SF bay) och jag bakade!! Hade lovat en av mina klasser det så gjorde två dream rolls.

Kan inte förstå att nästa år kommer alla mina classmates gå upp där och ta emot sitt diploma!

Finals week - Så på måndag tog jag med dream rolls + djungelvrål. I min arkitekturklass lät jag folk smaka på Djungelvrål först haha. Det tyckte inte om det något vidare men älskade dream roll! Leo frågade hur mycket smör det var i och allihopa ägnade resten av lektionen åt att skratta haha. Så himla flum klass men hade sjukt kul ändå. I matten smakade folk både också. På en free period efteråt höll en av mina kompisar pokerface när han åt Djungervrål för andra gången, vilket gjorde att supermånga ville smaka haha. Alla älskade drömrulltårtan iallafall och några få personer gillade Djungelvrål!! Tyskarna älskade det, Alice och Kat (från track) gillade också det! I slutet av dagen kom folk och frågade mig om de kunde få kaka för att de hört att det var gott lol. Annars hade jag knappt några klasser den dagen, utan hängde mest i the library.

Tisdag hade jag bara biologifinal, såååå svårt. Onsdag hade jag engelska på morgonen (lätt tack och lov) och matte på eftermiddagen (svårt som tusan). På vår 2 timmars lunch åt vi supermycket mat och sedan pluggade vi matte genom att typ lära varandra haha. Vad som är sämst med att avsluta allt med finals är att alla blir klara olika tid. Så hann inte säga hejdå till personer jag definitivt aldrig kommer att se igen... so sad.

Juste gud min mattefinal var helt sjuuuuuk Like actually. Inte provet utan vad som hände under provet. Like actually. Min nya favoritfras.

Anyways. Goodbyes. Påväg ut från skolan träffade jag Jack. Han håller på mycket med acting och vill bli en actor. Vi trodde inte vi skulle ses igen så vi tog avsked och jag sa "Remember me when you're famous". Så om typ 10 år när jag han är jättekänd borde jag kontakta honom och se om han remembers mina nasty djungelvrål haha.

På torsdagen åkte jag in till skolan igen. Alla freshman och sophomore's hade sin sista final, men vi tog vår historyfinal ett par veckor sedan så vi juniors hade ingen. Klockan 10.30 var det nämligen bokinlämning så därför kom jag dit. Hängde i Rosen ett långt tag, en massa avsked och sedan efter deras final träffade jag alla finingar från track mm. Sa hejdå till så himla många människor. Det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Jobbigast var nog Charlotte och Bailey, gjorde XC och track med dom. Sedan också Kat, världens finaste människa som jag gjorde track med men också såg i skolan hela tiden. Hann aldrig säga hejdå till en del boarders, de lämnade samma dag. De flesta är unforgettable!

Bara för att det har blivit sommarlov har jag blivit superförkyld... KUL. Fast näe. Igår var jag för trött för att göra någonting alls, idag har jag redigerat lite foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar