onsdag 5 juni 2013

18 dagar...

HUR GICK TIDEN SÅ FORT???

Det kändes som om det nyss var typ 60 dagar kvar... nu är det bara 18!

Har varit sjuk sedan fredags. I söndags var jag äntligen ute för att köpa en Slurpee!! Det är lite som Slush, ni vet den där drycken som finns där man hyr film. Fast bättre!! Mycket mer smaker och bättre blandad. Finns på 7eleven! Anywayssss... I måndags, kände jag mig lite bättre så på kvällen gick jag på bio med Luisa (Schweiz) och hennes värdsyster Kelly. Vi såg "Now You See Me", helt sjukt bra!! Lyckades tappa min biljett direkt efter att jag visat den för biljettpersonen haha, skills. Har börjat packa, har redan packat min suitcase för att veta hur jag ska få hem saker... Den är typ full men inte viktfull... Så om jag packar smartare kanske jag bara behöver en väska :)

Igår, tisdag, så var jag och shoppade med Taylor på the DMC. En sak som alltid förvånar mig är hur tomt the mall är, om jag jämför med gallerian och Skärholmen under samma tider... Amerikanarna tycker samtidigt att det är jättecrowded! Anyways, köper verkligen inte mycket saker här även om det känns som om jag shoppar hela tiden... Jag menar jag shoppar, men the mall har inte mängder av affärer och bara så alla vet, Forever21 har awesome kläder men kvaliteten är inget vidare haha.

Kolla hur stor slurpeen är... tog XL because it's sooooo good!!
 Kan inte fatta att jag inte har skola längre!!! Spring term var absolut den överlägset bästa. Track var helt underbart, fick så himla många nya vänner. Främst för att jag fick ett sånt sjukt självförtroende så jag vågade mer! Så fick en massa vänner från track och fick också helt nya vänner i skolan för att jag hade bättre självförtroende! I track blev jag den där peppande människan jag älskar att vara och i skolan blev jag väl också det där innan finals... never give up för tusan! Tyckte om att allt kändes så lätt... då menar jag inte att skolan var lätt, för matten har aldrig varit så svår innan och inte heller biologin... men menar att jag hade en bra inställning till allt och var jämt glad! Jag kommer sakna skolan enormt mycket, jag älskade att göra sporter i skolan och älskade hur man kan känna så himla många fina människor från alla världens hörn. Här känns det som om man känner många många fler människor, medan det är betydligt svårare att få mer nära vänner. På så sätt känner man sig mer självständig.

Om jag kollar tillbaka på året undrar jag, men gud varför var jag inte sådär hela året? Varför umgicks jag inte med dom hela året?? Det känns som om jag förlorade enormt mycket tid på att göra fel saker, men om jag kollar tillbaka så ser jag att jag var osäker. Jag hade ett enormt dåligt självförtroende och var rädd för att göra fel. Men det var det som gjorde att jag lärde mig otroligt mycket, jag har utvecklats något enormt och jag är så stolt.

När jag kommer tillbaks till mitt verkliga liv (detta känns lite som en dröm haha) ska jag försöka att med allt jag älskade här hem. Visst, jag inte ta med mig mina fina vänner, bästa värdfamiljen, roliga skolan, fina miljön och allt det amerikanska hem. Men jag kan ta med mig ett självförtroende, mål, drömmar och en livsstil. Jag ska försöka att inte ta skolan allt för seriöst, här gjorde jag bra ifrån mig genom att göra läxorna och inte hetsa över prov. Jag ska försöka att träna varje dag som jag gjorde här, ska försöka hitta en klubb för självdisciplin är jag inget vidare på. Jag tror att det kommer att vara sjukt jobbigt att komma hem, för INGET kommer att vara densamma någonsin igen. Jag är så himlahimlahimla glad att jag åkte, även om det var äckligt jobbigt ett tag så var det absolut värt det. Om någon frågade om jag ville göra det igen och jag visste hur jobbigt det skulle bli, skulle jag absolut ta chansen.

Är high school som i filmerna? Ja och nej. Kan knappt förklara, men om jag kunde göra om gymnasiet till hur skolan är här, med sporter och klasser med olika folk, skulle jag definitivt göra det utan att tveka. Skolan blir så otroligt mycket roligare och man är en sån stor del av skolan. I Sverige har vi mest våra lektioner, kanske Läroverksfejden om man går till de större skolorna men detta är något helt annat. Man kan vara involverad och de flesta är det. It's great and I love it! Man borde ju göra bättre ifrån sig ju roligare man har det i skolan ;)

Btw, lovade mitt fina lag med freshmans att komma tillbaks 2016. De ska vinna the MTALs (vår liga) i track och jag ska köra Big Sur Marathon. Just so you know... it is happening! It's on my bucket list.
Har också en ny dröm... and I'm gonna make it happen. Don't follow your dreams... chase them!

Får se om jag skriver så mycket mer här tills jag kommer hem, ska njuta av allt här och umgås med min värdfamilj så mycket jag kan.

2 kommentarer:

  1. Va! hur kan du bara ha en väska?!? Har du skcikat hem något eller tog din familj hem saker när de var på besök eller var din väska helt tom när du kom dit?? ;) haha

    SvaraRadera
  2. Jättekul att läsa om din inre resa. Det har också varit/är fantastiskt kul att få följa dig via bloggen. Big Sur Marathon 2016 låter kul, det tycker jag absolut du ska köra.
    Jag är också nyfiken på din nya dröm...

    Kram
    Pappa

    SvaraRadera